از تقدیم ۸۰ شهید تا فعالیت ۲۰۰ جوان و نوجوان

مسئول کانون فرهنگی محبان‌الزهرا (س) با بیان اینکه فعالیت این کانون‌ از حدود ۲۵ سال قبل در مسجد مسلم آغاز شد، گفت: این مسجد حدود ۸۰ شهید تقدیم کرده و در حال حاضر نیز بیش از ۲۰۰ نفر زیرمجموعه دارد که مهم‌ترین اولویت‌ نیز مباحث اعتقادی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هر کوچه و محله‌ای که قدم بگذاریم شاید اولین موردی که توجه‌مان را به سمت خود جلب کند صدای اذان و گلدسته‌های فیروزه‌ای مسجد آن محله است؛ حضور و فعالیت مساجد در محلات به‌عنوان پایگاهی برای تجمع جوانان و نوجوانان دستاوردها و تأثیرات فراوانی خواهد داشت و بر همین اساس است که در طول تاریخ معاصرمان در دوره‌های مختلف از جمله دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این مکان مقدس به‌عنوان پایگاهی برای تجمع مردم و جوانان و محور تصمیم‌گیری‌های محل و منطقه بوده است.

در همین راستا شاهدیم که در دوران جنگ از طرفی ثبت‌نام نیروها و اعزام‌ها و از طرفی جمع‌آوری کمک‌های مردمی در این محل صورت می‌گرفته یعنی با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، تمام ظرفیت‌های این مکان برای حل بحران آن زمان به میدان آمده بود تا یک کشور به سلامت از این بحران مقطعی عبور کند.

امروز و در شرایط فعلی جامعه، کشور و مردم ما با جنگ ترکیبی مواجه شده‌اند که مهم‌ترین هدف طرف تهاجم‌کننده به اقرار خودشان نیز جوانان و نوجوانان هستند و بر همین اساس است که باید تمام ظرفیتی که روزی برای حل بحرانی مانند جنگ در نظر گرفته شده بود، امروز برای شرایط فعلی به میدان بیاید و یکی از راهکارهای مؤثر در این زمینه، جذب جوانان و نوجوانان به کانون‌های فرهنگی مساجد است.

از تقدیم ۸۰ شهید تا فعالیت ۲۰۰ جوان و نوجوان

در سطح شهر و استان اصفهان کانون‌های فراوانی مشغول به فعالیت هستند که یکی از آن‌ها «کانون فرهنگی محبان‌الزهرا (س) مسجد مسلم» است و سید مهدی ضابط‌زاده مسئول این مجموعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه فعالیت کانون‌مان از حدود ۲۵ سال قبل در مسجد مسلم آغاز شد، اظهار کرد: این مسجد حدود ۸۰ شهید تقدیم کرده و بر همین اساس یکی از مهم‌ترین اهدافمان زنده نگه‌داشتن یاد شهدای محله بود.

وی افزود: البته در در حال حاضر در کنار هدف مورد مذکور، این مجموعه تبدیل به کانون فرهنگی-تربیتی شده و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر زیرمجموعه دارد و مهم‌ترین اولویت‌مان نیز مباحث اعتقادی و از طرفی پاسخ به شبهات نوجوانان در خصوص شبکه‌های اجتماعی است.

از تقدیم ۸۰ شهید تا فعالیت ۲۰۰ جوان و نوجوان

مسئول کانون فرهنگی محبان‌الزهرا (س) با یادآوری اینکه برای اعضا کلاس‌های عقیدتی، بصیرتی و سیاسی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای نوجوانان و جوانان یعنی رده سنی ۱۲ سال تا دانشجو برنامه داریم و در هر سال ۳ ترم برای آن‌ها برگزار می‌شود تا مباحث اعتقادی، احکام و… به آن‌ها توضیح داده شود تا زمانی که مخاطبان مدرک دیپلم خود را گرفتند، از نظر سیاسی و عقیدتی نیز به حد قابل قبولی رسیده باشند.

وی با تاکید بر اینکه مباحثی از جمله قرآن، احکام، اعتقادات و بصیرت سیاسی از سرفصل‌هایی است که در دوره مذکور مدنظر است، تصریح کرد: از شاخص‌ترین برنامه‌های مجموعه مناسبت‌هایی از جمله دهه اول محرم، فاطمیه و شهادت امام صادق (ع) است همچنین برای جشن‌ها نیز عید غدیر، ولادت حضرت زهرا (س) و مناسبت‌های ملی نیز مانند دهه فجر، هفته دفاع مقدس و بسیج نیز در دستورکار است که تمام آن‌ها توسط خود نوجوانان برگزار می‌شود.

از تقدیم ۸۰ شهید تا فعالیت ۲۰۰ جوان و نوجوان

کد خبر 686206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.