بیش از ۷ هزار زائر از استان چهارمحال‌وبختیاری به عتبات و عالیات سفر کردند

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اربعین سال جاری، ۷ هزار و ۸۳ نفر به عتبات و عالیات سفر کردند و از این تعداد ۳ هزار و ۸۶۰ نفر با ۲۰۱ سرویس از مرز شلمچه خارج شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، حسین مالکی اظهار کرد: اربعین سال جاری ۷ هزار و ۸۳ نفر به عتبات و عالیات سفر کردند و ۳۴۲ دستگاه ناوگان عمومی وظیفه جابه‌جایی زائران را برعهده داشتند.

وی افزود: ۹۵ درصد زائران با اتوبوس و پنج درصد دیگر با سواری و مینی‌بوس از سه مرز شلمچه، چذابه و مهران از استان خارج شدند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۲۹۶ نفر با ۱۰ سرویس از مرز چذابه، ۳ هزار و ۸۶۰ نفر با ۲۰۱ سرویس از مرز شلمچه و دو هزار و ۹۲۷ نفر با ۱۳۱ سرویس از مرز مهران خارج شدند.

مالکی تصریح کرد: بازگشت زائران از دوازدهم شهریور آغاز شد و تا روز گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ مسافر با ۱۲۶ سفر ناوگان عمومی به استان بازگشتند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱ اتوبوس در مرز مهران و پنج اتوبوس در مرز شلمچه مستقر است تا هم‌استانی‌ها را به مقصد برساند، البته تعداد مسافران استان ما در مرزها کمتر شده و بیشتر تقاضا برای استان‌های دیگر است.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: طبق آمار، امروز آخرین روز پُرمسافر مرزها است و با کم شدن حجم مسافر و بازگشت ناوگان، خطوط داخلی نیز از بیستم شهریورماه باز می‌شود.

مالکی افزود: امسال تعداد مسافر و سفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی نسبت به سال گذشته شش درصد کاهش داشته و بیشتر سفرها با خودروهای شخصی و خودروهای اینترنتی صورت گرفته است.

کد خبر 686047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.