ضرورت بازطراحی عوارضی قم-تهران / ساماندهی مبادی ورودی شهر نیاز به همراهی دارد

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر ضرورت بازطراحی ورودی عوارضی قم-تهران گفت: این ورودی باید به‌طور کامل تحویل شهرداری شود تا با اجرای طرح‌های کندرو بتوان ساماندهی را به‌ سرعت انجام داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی اصفهانیان‌مقدم امروز _شنبه هجدهم شهریورماه_ در دومین جلسه ساماندهی مبادی ورودی شهر قم اظهار کرد: ساماندهی ورودی‌های شهر قم با تأکید استاندار و شهردار قم و پیگیری در سطح معاونت‌ها در دستور کار قرار گرفته و اولویت نخست آن ساماندهی ورودی از سمت تهران به قم است.

وی با بیان اینکه شهر قم دارای هفت ورودی بوده که تقریباً از یک دهه گذشته مطالعات و به فراخور ساماندهی آن‌ها در دستور کار بوده است، افزود: ورودی شهر قم از سمت تهران تا عوارضی کاشان و ورودی گرمسار نیاز به ساماندهی ویژه دارد که در دستور کار قرار گرفته است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم نخستین اولویت در این ساماندهی را طبق پیگیری مراجع بالادستی اقدامات کوتاه‌مدت، هویت‌ساز، سیما و منظر و سریع‌الاجرا دانست و ادامه داد: در این ساماندهی توجه به حس معنوی و ایجاد هویت شهری مورد توجه قرار گرفته است.

اصفهانیان‌مقدم با تأکید بر اینکه به منظور ساماندهی اساسی نیاز به احداث چندین تقاطع و مسیرهای تندرو و کندرو است، خاطرنشان کرد: هزینه‌های سرسام‌آور این موضوع، خارج از محدوده بودن و حریم راه‌ها اجرای طرح را با مشکل روبه‌رو کرده است، اما می‌توان به ضوابط بصری و سیما و منظر بیشتر رسیدگی کرد.

وی از حفظ مکان فعلی عوارضی قم-تهران طبق مصوبات استانی خبر داد و تاکید کرد: شهرداری اقدامات خوبی در ورودی تهران همچون بوستان فدک، بوستان ولایت، شهربازی فدک، ساماندهی اطراف مسجد اهل‌بیت (ع) و احداث فضای سبز طی سال‌های گذشته انجام داده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه بسیاری از آشفتگی‌های این ورودی خارج از چارچوب وظایف شهرداری و در حوزه ادارات کل راهداری و راه و شهرسازی است، اضافه کرد: در این ساماندهی‌ها باید توجه کامل به زیرساخت‌های عمرانی، خدماتی، شهرسازی و فرهنگی لحاظ شود و نمی‌توان بعضی طرح‌ها را به‌صورت مقطعی انجام داد.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به وجود بعضی آشفتگی‌ها به علت همراهی نکردن بعضی دستگاه‌ها و نهادها گفت: نمی‌توان جزیره‌ای عمل کرد و همه طرح‌ها باید در چارچوب یک طرح استانی اجرایی شود.

وی با اشاره به اهمیت تغییر کارکرد عوارضی افزود: یکی از اقدامات کوتاه‌مدت در این راستا، واگذاری دو سازه تبلیغات محیطی برای خوشامدگویی و تبلیغات مناسبتی با توجه به وجود بیش از ۱۸ مناسبت ملی و مذهبی در قم است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر ضرورت بازطراحی ورودی عوارضی قم-تهران، گفت: این ورودی باید به‌طور کامل تحویل شهرداری شود تا با اجرای طرح‌های کندرو بتوان ساماندهی را به سرعت انجام داد.

کد خبر 685995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.