۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
مزایای مصرف سیب‌زمینی چیست؟

سیب‌زمینی یک ماده سالم و مغذی است و حاوی مواد مفید مانند فیبر، پتاسیم، آهن، ویتامین C و ویتامین B6 است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سیب‌زمینی یکی از محبوب‌ترین سبزی‌ها است، زیرا ارزان‌قیمت است، به صورت گسترده در دسترس است و به روش‌های مختلف آب‌پز، له شده، به شکل چیپس و سرخ‌کردنی قابل خوردن است. در مورد اینکه آیا سیب‌زمینی یک غذای سالم است یا خیر، بحث‌های زیادی مطرح شده است. زیرا از یک طرف نوعی سبزی است و از سوی دیگر سرشار از کربوهیدرات است و گلیسمی بالایی دارد، بنابراین مصرف آن سطح قند خون را افزایش می‌دهد.

به گفته کارشناسان سلامت، سیب‌زمینی سالم و مغذی است و حاوی مواد مغذی مفید مانند فیبر، پتاسیم، آهن، ویتامین C و ویتامین B6 است. دلیل اینکه برخی افراد تصور می‌کنند سیب‌زمینی یک غذاهای ناسالم است این است که معمولاً نحوه آماده‌سازی آن نادرست است. برای نمونه، سیب‌زمینی سرخ‌کرده به اندازه یک سیب‌زمینی آب‌پز ساده، مغذی نیست.

متخصصان معتقدند که سیب‌زمینی می‌تواند فشار خون را کاهش دهد، البته تا زمانی که آن را سرخ نکنید یا با غذاهای حاوی چربی اشباع بالا ترکیب نکنید. اگر قصد دارید وزن کم کنید، می‌توانید هر روز سیب‌زمینی مصرف کنید، البته باید به روش سالم پخته شده باشد. همچنین، نباید در مصرف سیب‌زمینی زیاده‌روی کنید یا آن را در روغن سرخ کنید و با پنیر مصرف کنید.

کد خبر 685700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.