اربعین، پیروزی نهایی حرکت حسینی است + فیلم

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اربعین پیروزی نهایی حرکت حسینی است، گفت: در شهر اصفهان امروز حرکت خوبی رقم خورده و پیر و جوان فریاد «لبیک یا حسین(ع)» سر می‌دهند ، چرا که اینجا را شعبه‌ای از حرم اباعبدالله الحسین(ع) می‌دانند.

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور در حاشیه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در موکب رسانه‌ای ایمنا با تاکید بر اینکه اربعین پیروزی نهایی حرکت حسینی است، اظهار کرد: واقعه روز عاشورا شاید در ظاهر، شکستی برای امام حسین (ع) بود، اما در باطن پیروزی است، زیرا مقدمه‌ای برای سقوط ظلم زمان یعنی یزیدیان بوده است و اربعین نیز این پیروزی را به‌صورت نهایی نشان داد.

وی افزود: این حرکت و پیروزی نهایی، امروز رنگ و بویی دیگر گرفته، به‌طوری که توجه سراسر عالم به اربعین است؛ البته این نگاه صرفاً، نگاه فرد مسلمان شیعه نیست، بلکه نگاه انسان غیرمسلمانی است که از کشوری دور آمده و قصد دارد با مهربانی حرکت اربعین همراه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: زمانی که حتی غیرمسلمانان در این مسیر می‌افتند، مسیر آن‌ها را جلو می‌برد و در این راستا این حرکت، نشان‌دهنده جرقه‌ای ویژه است تا ظهور حضرت حجت (عج) رقم بخورد.

وی گفت: شاهد هستیم که هرسال این حرکت پرشورتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود تا مقدمه‌سازی برای روزهای تکامل باشد و ما نیز باید خود را آماده کنیم، زیرا شاید جزئی از مقدمه باشیم اما در زمان موعد، حضور نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با بیان اینکه در شرایط این سال‌ها، آب و هوا گرم شده و شاید به ظاهر نیز سخت باشد، اما همه این‌ها چیزی لذت و زیبایی نیست، ادامه داد: در شهر اصفهان امروز حرکت خوبی رقم خورده و پیر و جوان فریاد «لبیک یا حسین (ع)» سر می‌دهند، چرا که اینجا را شعبه‌ای از حرم اباعبدالله الحسین (ع) می‌دانند.

کد خبر 685587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.