هدبند هوشمند آلزایمر را تشخیص می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که هدبند هوشمند می‌تواند نشانه‌های اولیه آلزایمر را هنگام خواب تشخیص دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر، یک هدبند هوشمند توسعه داده است که قادر است هنگام خواب این بیماری را تشخیص دهد. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۲۰۵ سالمند را مورد ارزیابی قرار دادند و از داده‌های الکتروانسفالوگرافی (EEG) برای بررسی سیگنال‌های الکتریکی در مغز استفاده کردند. شرکت‌کنندگان باید حداقل سه شب هدبند هوشمند را حین خواب روی پیشانی خود بگذارند.

به گفته پژوهشگران، با استفاده از روش ارائه شده می‌توان الگوهای امواج مغزی را تشخیص داد که در طول عملکردهای پردازش حافظه در خواب عمیق رخ می‌دهند. استفاده از این امواج مغزی برای درک اینکه آیا مشکلاتی در اجزای حافظه مغز وجود دارد یا خیر مفید واقع می‌شود. سپس محققان به بررسی اینکه چگونه داده‌های EEG با دیگر شاخص‌های بیماری آلزایمر، از جمله وجود آمیلوئید و اختلال شناختی، همسو می‎‌شوند، پرداختند. آن‌ها موفق شدند ویژگی‌های الگوی امواج مغزی متمایز را شناسایی کنند که با دیگر شاخص‌های بیماری آلزایمر مرتبط بود.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که استفاده از هدبند هوشمند توسعه یافته شده برای تشخیص بیماری آلزایمر زودهنگام در زمان خواب بسیار مؤثر است. بیماری آلزایمر اختلالی است که بر مغز تأثیر می‌گذارد، با گذر زمان وخیم‌تر می‌شود و اغلب افراد مسن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. افراد مبتلا به آلزایمر ممکن است کاهش حافظه و اختلالات شناختی را تجربه کنند. تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر می‌تواند به درمان مؤثر و افزایش اثربخشی داروها کمک کند. زمانی که بیماری افراد مبتلا به آلزایمر زودهنگام تشخیص داده شود، ممکن است فرد بتواند با استقلال بیشتری فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهد. علاوه بر این، تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر می‌تواند به کاهش فشار بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی نیز کمک کند.

نتایج این مطالعه در مجله Alzheimer’s Association منتشر شده است.

کد خبر 685546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.