ماه و خوشه ستاره‌ای M45 به یکدیگر نزدیک می‌شوند

چهارشنبه پانزدهم شهریورماه و خوشه ستاره‌ای M45 به یکدیگر نزدیک می‏‌شوند، به طوری که ماه ۲۰ روزه از زاویه یک درجه و شش دقیقه قوسی این خوشه ستاره‌ای عبور خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چهارشنبه پانزدهم شهریورماه و خوشه ستاره‌ای M45 به یکدیگر نزدیک می‌‏شوند، به طوری که ماه ۲۰ روزه از زاویه یک درجه و شش دقیقه قوسی این خوشه ستاره‌ای عبور خواهد کرد. این پدیده از اصفهان از ساعت ۲۱:۴۱ تا ساعت ۱۲:۰۱ روز بعد قابل رصد خواهد بود. ماه در قدر منفی ۱۲.۱ و خوشه ستاره‌ای M45 با قدر ۱.۳ هر دو در صورت فلکی ثور قرار دارند. آن‌ها به قدری از یکدیگر جدا هستند که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما با چشم غیرمسلح یا از طریق یک دوربین دو چشمی قابل مشاهده خواهند بود.

عطارد در اتصال خورشیدی تحتانی

چهارشنبه پانزدهم شهریورماه سیاره عطار از نزدیکی خورشید در آسمان عبور خواهد کرد و مدار آن بین خورشید و زمین خواهد بود. این پدیده هر ۱۱۶ روز یک بار رخ می‌دهد و نشان‌دهنده پایان ظهور عطارد در آسمان عصر و انتقال آن به یک شیء صبحگاهی در چند هفته آینده است. سیاره عطارد در نزدیک‌ترین فاصله، از فاصله سه درجه و ۴۵ دقیقه‌ای از خورشید ظاهر می‌شود، در حالی که در تابش خیره‌کننده خورشید محو می‏‌شود، برای چندین هفته کاملاً غیرقابل مشاهده خواهد بود.

سیاره عطارد در همان زمان وارد وضعیت حضیض می‌شود، کمترین فاصله را با زمین خواهد داشت، در فاصله ۰.۶۴ واحد نجومی از زمین حرکت می‌کند و با بزرگ‌ترین اندازه زاویه‌ای خود ظاهر می‌‏شود.

کد خبر 685541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.