تاکنون ۴ میلیون زائر از مرزهای شش‌گانه کشور خارج شدند

فرمانده فراجا گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون چهار میلیون نفر زائر از مرزهای شش‌گانه کشور خارج شده‌اند و دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمدرضا رادان امروز _سه‌شنبه چهاردهم شهریورماه_ با حضور در نقطه صفر مرزی مهران اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تاکنون چهار میلیون نفر زائر از مرزهای شش‌گانه کشور خارج شده‌اند و دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز به کشور بازگشته‌اند.

وی افزود: سهم مرز مهران از این تعداد تردد زائران، یک میلیون و ۵۰۰ هزار خروج و یک میلیون نفر ورود بوده و به ترتیب بیشترین تردد در مرزهای شش‌گانه متعلق به مهران، شلمچه، خسروی، چذابه، باشماق و تمرچین است.

فرمانده فراجا با اشاره به حضور حماسه‌ساز و بی‌نظیر عموم مردم در اربعین امسال تصریح کرد: از امروز بنا به تجارب سال‌های پیشین حجم بازگشت زائران بیشتر از خروج خواهد بود.

وی ادامه داد: برای اربعین امسال با توجه به شرایط سهل تردد زائران به سمت عراق تاکنون موردی از ورود یا خروج غیرقانونی زائران از جمله اتباع ایرانی و غیرایرانی از مرزهای شش‌گانه مشاهده و گزارش نشده و شرایط برای سفری سهل، ایمن و ارزان زائران فراهم شده است.

سردار رادان با اشاره به بحث تصادفات جاده‌ای اضافه کرد: امسال در ایام اربعین تا کنون ۳۱ درصد کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای ثبت شد که این امر بیانگر توجه و اهتمام رانندگان به توصیه‌های پلیس و رعایت قوانین رانندگی است.

وی در مورد تسهیل در تردد روان و بدون توقف زائران از گیت‌های خروجی به سمت عراق گفت: امسال در راستای معماری پلیس آینده، دیپلماسی‌های انتظامی با کشور عراق صورت گرفت.

فرمانده فراجا گفت: رایزنی و گفت‌وگوهای مکرر وزرای کشور و امور خارجه ایران با طرف عراقی نیز در تسهیل ورود زائران به داخل خاک عراق فراهم و با کمک دولت و نیروی انتظامی عراق گره‌های ترددی گذشته مرتفع شد.

وی در خصوص صدور گذرنامه‌ها ادامه داد: برای اربعین امسال نزدیک به سه میلیون درخواست صدور گذرنامه عادی و زیارتی ثبت شد که یک میلیون و ۶۰۰ مورد آن مربوط به گذرنامه‌های زیارتی بود.

سردار رادان با بیان اینکه ۸۰ درصد متقاضیان صدور گذرنامه از نرم‌افزار پلیس من استفاده کردند، خاطرنشان کرد: همه متقاضیان گذرنامه‌های خود را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 685397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.