عرض ارادت شهرداری کرمان به موکب‌داران نجف اشرف

شهرداری کرمان امسال میزبان دلدادگان عاشقی است که با تمام مشغله‌ها و دغدغه‌ها مسیر پیاده‌روی اربعین را برای وصال به معشوق طی کردند تا در میعادگاه وصل آرام گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هنوز چشم روی هم نگذاشته‌اند که سیل زائران اباعبدالله الحسین (ع) به سمت حرم اهل بیت از راه می‌رسد و باید برای پذیرایی از مردمانی که گردهم آمده‌اند، آماده شوند. مردانی که میان آن‌ها پدر، برادر و پسرانی هستند که با وجود دلبستگی و وابستگی‌های شخصی، بیش از دو هفته در نجف اشرف ساکن شده‌اند تا نقش سقا را در میعادگاه عاشقان حسینی ایفا کنند.

تعدادشان به ۴۰ نفر هم نمی‌رسد، از آن‌جا که همواره معتقد هستند امور خیر دنیوی با برداشتن قدم خیر برای دیگران نصیب آدمی می‌شود، با تکیه به مَثل معروف و قدیمی کرمانی «ببین کجا آب دست کسی داده‌ای» روانه نجف اشرف شده‌اند تا مسئولیت آب‌رسانی به موکب‌ها را بر عهده بگیرند.

عرض ارادت شهرداری کرمان به موکب‌داران نجف اشرف

یکی از آن‌ها که سن کمتری دارد، هدف از حضور در نجف اشرف و آب‌رسانی به موکب‌ها را استمرار حرکت حضرت عباس (ع) می‌داند و می‌گوید: بی‌قراری برای خدمت‌رسانی به زائر امام حسین (ع) کوچک و بزرگ نمی‌شناسد.

یکی دیگر از موکب‌داران که محاسن بلندی دارد و صاحب دختر است، از دلتنگی برای فرزندش سخن می‌گوید و بی‌تابی امام حسین (ع) و یارانش برای فرزندانشان در صحرای کربلا را یادآوری می‌کند.

چهلمین روز شهادت اباعبدالله الحسین (ع) از راه می‌رسد و مسافرانی که به مدد شهرداری کرمان سراپا گوش به فرمان زوار سیدالشهداء ایستاده‌اند، سر از پا نمی‌شناسند و همچنان پرتوان و خستگی‌ناپذیر در حالی که بعضی از آن‌ها دو یا سه شبانه‌روز خواب به چشم نداشته‌اند، به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

عرض ارادت شهرداری کرمان به موکب‌داران نجف اشرف

سعید شعرباف، شهردار کرمان با اشاره به اینکه کارکنان شهرداری به صورت داوطلبانه به نجف اشرف اعزام شده‌اند، اظهار می‌کند: با توجه به فعالیت شبانه‌روزی نیروها در ایام اربعین، برای آن‌ها مزایا و پاداش ویژه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تیم اعزامی شهرداری کرمان متشکل از ۳۸ نفر از نیروهای شرکتی شهرداری از بیست‌وهشتم مردادماه ۱۴۰۲ به نجف اعزام شده‌اند، می‌گوید: تأمین آب شرب موکب‌ها از طریق توزیع آب به صورت تانکری، لیوانی، بطری و یخ بر عهده شهرداری کرمان است.

کد خبر 685338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.