ناجیان غریق ۲۶ نفر را در ساحل تالش نجات دادند

رئیس هیئت نجات غریق تالش گفت: از دهم خرداد امسال تاکنون، ناجیان‌ غریق این هیئت با همکاری امدادگران هلال‌احمر، ۲۶ نفر گردشگر و شهروند را از غرق‌ شدن در آب‌های ساحلی این شهرستان نجات دادند.

عدالت قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح‌های سالم سازی تالش از دهم خردادماه امسال بازگشایی شده است، در این مدت ناجیان هیئت نجات غریق با همکاری امدادگران هلال احمر تالش، در نوار ساحلی این شهرستان، ۲۶ نفر گردشگر و شهروند را از غرق شدن نجات دادند.

وی افزود: طی این مدت یک نوجوان ۱۴ و یک جوان ۳۰ ساله در نقطه کور و بدون ناجی آب‌های ساحلی روستاهای نصرت آباد و قلعه بین بخش لیسار از توابع شهرستان تالش غرق شدند.

رئیس هیئت نجات غریق تالش خاطرنشان کرد: ۶۳ ناجی هیئت نجات غریق در پنج طرح سالم‌سازی آلالان اسالم، گیسوم و قروق تالش، چوبر و حویق و ۳۲ نقطه خطرآفرین آب‌های ساحلی این شهرستان مستقر هستند و از هشت صبح تا ۲۰ شب به شهروندان و گردشگران خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: نیروی جمعیت هلال احمر در ساحل مستقر هستند، با ناجیان این هیئت در بحث امداد و نجات تعامل و همکاری بسیار خوبی دارند و تاکنون حقوق ناجیان نیز توسط فرمانداری شهرستان پرداخت شده است.

قربانی خاطرنشان کرد: ناجیان غریق دارای کارت‌های درجه یک و دو مهارت و مراقب دریا از فدراسیون نجات غریق با سه قایق موتوری بخش خصوصی و ۳۲ نقطه خطرآفرین در ساحل را با گشت ویژه کنترل می‌کنند و چهار دستگاه آمبولانس نیز در طرح‌های سالم سازی مستقر هستند.

وی با بیان اینکه از ۲۹۰ کیلومتر نوار ساحلی گیلان، ۹۳ کیلومتر در شهرستان تالش واقع شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه نوار ساحلی تالش وسعت زیادی دارد بنابراین هیئت نجات غریق شهرستان به منظور خدمات رسانی بهتر به شهروندان و گردشگران به شدت نیازمند حداقل شش دستگاه جت اسکی است.

رئیس هیئت نجات غریق شهرستان تالش گفت: به شهروندان و گردشگران توصیه می‌شود؛ برای شنا از طرح‌های سالم سازی استفاده کنند و به هشدارها و بروشورهای ناجیان غریق توجه جدی داشته باشند.

کد خبر 685257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.