جمع‌آوری صدف و شن در این ساحل ممنوع شد

جمع‌آوری سنگ‌ریزه، ماسه و صدف از سواحل ساردینیا در ایتالیا غیرقانونی و اقدام به آن مشمول پرداخت جریمه‌ای ۵۰۰ تا سه هزار یورویی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کارکنان بنادر و فرودگاه‌های ساردینیا، سواحل مدیترانه‌ای ایتالیا، سالانه پنج تن صدف و سنگ‌ریزه از داخل کیف‌ها و چمدان‌های گردشگرانی مصادره می‌کنند که به‌عنوان یادگاری از گذراندن دوران تعطیلات خود یا یک سوغات ساحلی، در زمان بازگشت به وطن آن را به‌همراه می‌برند. به این ترتیب مقامات منطقه‌ای این اقدام به ظاهر بی‌ضرر را غیرقانونی اعلام و حتی به تشکیل یک گروه فعال زیست‌محیطی با عنوان «ساردینیا دزدیده و غارت شده» اقدام کرده‌اند که سعی دارد آگاهی گردشگران را در مورد نیاز به احترام و حفاظت از محیط زیست مقصد مورد علاقه خود افزایش دهد. در غیر این‌صورت چیز ی از این سواحل زیبا باقی نمی‌ماند.

ممنوعیت جمع‌آوری اقلام طبیعی سواحل ساردینیا

دولت منطقه‌ای ساردینیا اعلام کرد که سواحل مانند دیگر محیط‌های زنده گیاهی و جانوری، همچنین محیط‌های غیرزنده هم‌چون ساختمان‌های تاریخی و کوه‌ها بخشی از میراث ایتالیا و در نتیجه تحت حمایت قانون هستند. بنابراین هرکس سعی کند مقادیر حتی کمی شن، سنگ‌ریزه یا صدف را از ساحل یا دریای منطقه برای نگهداری یا فروش از آن خارج کند، مشمول پرداخت جریمه‌ای از ۵۰۰ تا سه هزار یورو می‌شود.

ساردینیا تضمین کرد قانون مصوبه را با جدیت پیش می‌برد، زیرا همیشه افرادی وجود دارند که تلاش می‌کنند اماکنی را تصاحب یا از آن برای منفعت شخصی استفاده کنند که در اصل یک منفعت عمومی تلقی می‌شود. این منطقه جدیت خود را با تعیین بالاترین نرخ جریمه برای یک مرد فرانسوی نشان داد که به جمع‌آوری ۴۱ کیلوگرم شن و ماسه ساحلی از ساحل متروک لامپیانو اقدام کرده بود. این ساحل به‌دلیل شن‌های خاکستری ریزش معروف است.

کد خبر 685191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.