توزیع بیش از ٤ هزار تن نهاده دامی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از ابتدای سال تاکنون چهارهزار و ۲۵۰ تن نهاده دامی بین دامداران استان توزیع شده‌است.

به گزارش ایمنا، سید بزرگ جهان‌آرا امروز _دوشنبه سیزدهم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به تأمین و توزیع مناسب نهاده‌های دامی در سطح استان، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون بیش از چهار هزار و ۲۵۰ تن انواع نهاده‌های دامی ذرت و سویا در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده‌است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۱۶ فقره قراردارد تضامنی برای تهیه و تأمین نهاده‌های دامی منعقد شده است، افزود: امسال حدود هزار و ۳۵۰ تن نهاده ذرت و ۱۰۰ تن کنجاله سویا به صورت قراردادی توزیع شده‌است.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه امسال حدود هزار و ۵۵۰ تن نهاده ذرت و هزار و ۲۵۰ تن کنجاله سویا به صورت نقدی توزیع شده است، گفت: در مجموع از ابتدای سال جاری تا کنون دو هزار ۹۰۰ تن نهاده ذرت و هزار و ۳۵۰ تن کنجاله سویا به صورت نقدی و قراردادی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده‌است.

وی تصریح کرد: ۲۰۰ تن کنجاله سویا و ۱۰۰ تن ذرت خریداری و در حال بارگیری در بندر و ارسال به استان است.

جهان‌آرا خاطرنشان کرد: در صورتی که مرغداران با اُفت قیمت مرغ مواجهه شوند، شرکت پشتیبانی امور دام استان این آمادگی را دارد که مرغ مازاد استان را به صورت تهاتر با نهاده ذرت خریداری کند و مرغداران دغدغه مرغ مازاد خود را نداشته باشند.

به گفته جهان‌آرا توزیع نهاده‌های دامی به منظور حمایت از دامداران، تنظیم بازار، تثبیت قیمت نهاده‌های دامی و تأمین علوفه در مواقع بحران انجام می‌شود.

نجفی مسئول کنترل کیفی شرکت پشتیبانی امور دام استان با بیان اینکه نهاده‌های موجود در انبار از کیفیت مطلوبی برخوردار است، گفت: مرغداران و تولیدکنندگان استان هیچ نگرانی در خصوص کیفیت نهاده‌های موجود نداشته باشند.

کد خبر 685173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.