صدور حکم بدوی حرمت‌شکنان تاسوعای حسینی(ع) در بهشت زهرا اراک

روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حکم حرمت‌شکنان تاسوعای حسینی(ع) در بهشت زهرا اراک پس از طی فرآیند قانونی و رسیدگی در شعب صالحه دادسرا و دادگاه صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این اطلاعیه که امروز _ دوشنبه سیزدهم شهریورماه صادر شده آمده است:

«رأی اولیه مربوط به هشت متهم مرد و یک متهم زن به جرم اخلال در نظم و آسایش عمومی و توهین به ائمه و مقدسات اسلام صادر شد. دادگاه بر اساس گزارش موثق و مستند ضابطین و تحقیقات فنی و قضائی و محتوای مطالب و تصاویر موجود بعضی از متهمین در فضای مجازی، مشاهده فیلم دوربین‌های مدار بسته که نشان می‌دهد در روز تاسوعای حسینی که همه مردم به عزاداری مشغول هستند متأسفانه متهمین بر سر قبری تجمع کرده و با پخش آهنگ خاص هتک حرمت تاسوعای حسینی کرده‌اند.

ارتباط قبلی برخی از متهمان با یکدیگر برای تحریک افراد به حضور در مراسم و برنامه‌ریزی قبلی و سابقه حضور برخی از متهمین در اغتشاشات سابق محرز و مسلم شده است. مقام قضائی پرونده با استناد به قانون مجازات اسلامی و نیز قانون آئین دادرسی کیفری، متهمین را با توجه به انگیزه و شیوه ارتکاب جرم و اهمیت موضوع و جریحه‌دار شدن قلوب مردم مسلمان و متدین کشور با نشر فیلم در فضای مجازی و با عنایت به اتهام آن‌ها دایر بر اخلال در نظم عمومی و اهانت به مقدسات به تحمل دو فقره حبس تعزیری، شلاق تعزیری، اقامت اجباری در نقاط معین و محرومیت از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی محکوم کرد.

همچنین محکومیت‌های فوق پیرامون اتهامات متهمان مرد است و تنها متهمه زن بر اساس نظر محکمه با حکم برائت از اتهامات انتسابی مواجه شده است. دیگر اتهامات برخی متهمان پرونده (نگهداری مواد مخدر) در دادگاه انقلاب اسلامی اراک رسیدگی و رأی محکومیت صادر شده و این حکم بدوی و قابل اعتراض است.

رسیدگی به این پرونده به صورت عادلانه و با برخورداری از حق تعیین وکیل توسط متهمان و به دور از حواشی و با توجه به دلایل و مستندات انجام شده است و بی شک دادگستری استان مرکزی دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی را رویکرد اصلی خود می‌داند.»

کد خبر 685158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.