هک اکانت‌های اینستاگرامی و کلاهبرداری از آشنایان آنها

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: درخواست واریز وجه برای دنبال‌کنندگان صفحات کاربران در شبکه اجتماعی اینستاگرام بعد از هک اکانت‌های آنها یکی از روش‌های کلاهبرداری مجرمان سایبری است.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کلاهبرداران با استفاده از هک اکانت اینستاگرام کاربران و درخواست پول از آشنایان آنها به کسب درآمد نامشروع می‌پردازند. شهروندان باید قبل از واریز وجه به حساب دوست خود که به این شیوه درخواست کمک کرده است، با شماره صاحب اکانت تماس گرفته و از صحت درخواست وی مطمئن شوند.

وی افزود: کاربران شبکه‌های اجتماعی در بستر فضای مجازی از رمزهای پیچیده و غیرقابل حدس برای شبکه‌های اجتماعی خود استفاده، از دانلود و اجرای نرم‌افزارها از منابع نامعتبر پرهیز و هنگام ورود به شبکه اجتماعی خود از اصلی بودن صفحه ورود اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: افراد در اولین فرصت به طریقی ماجرای هک شدن اکانت شبکه اجتماعی خود را به دوستان و آشنایان خود اطلاع دهند تا هکر از اعتماد آنها نسبت به وی سوء‌استفاده نکند، همچنین بعضی افراد هنگامی که درخواست کمکی هر چند اندک از دوستان خود در شبکه اجتماعی مشاهده می‌کنند، بر این باور هستند که اگر با صاحب اکانت جهت اطمینان از صحت ادعا تماس بگیرند، بی‌احترامی به او است، در حالی که هکرها و شیادان با دانستن این مقوله به این اقدام غیرقانونی ادامه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی به منظور پیشگیری از دسترسی غیرمجاز و سوءاستفاده از هویت و کلاهبرداری مجرمان از دوستان و مخاطبین آنها رمز تأیید دو مرحله‌ای را برای حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی فعال کنند.

کد خبر 684898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.