اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های حوزه آب کردستان

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان از اختصاص مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های حوزه آب در استان خبر داد و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای آبرسانی به دیواندره، ۵۰ میلیارد تومان برای حفر و تجهیز چند حلقه چاه و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای آبرسانی به روستاهای استان کردستان صرف می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی آبفا کردستان، محمد فرهاد اظهار کرد: به منظور ادامه روند اجرای پروژه‌های آبرسانی در استان، پیگیری‌های لازم از سوی استاندار کردستان با برگزاری جلساتی در دفتر وزیر نیرو برگزار شد که ماحصل آن اختصاص اعتبارات برای آبرسانی به دیواندره، حفر چاه در شهرستان‌ها و آبرسانی به روستاهای استان بود.

وی افزود: تصفیه خانه آب دیواندره با اقدام جهادی و تلاش همه جانبه شرکت آبفا در زمینی به مساحت ۴.۵ هکتار به ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه احداث شده و می‌تواند جمعیت شهر دیواندره و ۷۲ روستای مجتمع اوباتو را تحت پوشش قرار دهد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه این تصفیه خانه بخشی از طرح آبرسانی به شهرستان دیواندره است، گفت: با هدف تقویت آبرسانی به این شهرستان، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز برای ادامه پروژه آبرسانی به شهر دیواندره تصویب شد.

وی با اشاره به طرح جهاد آبرسانی با هدف بهره‌ مندی روستاهای فاقد آب شرب از آب سالم و بهداشتی به صورت پایدار، تصریح کرد: در فاز اول این طرح که ۴۱ درصد پیشرفت دارد ۱۶۹ روستای استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان از این نعمت خدادادی بهره‌مند می‌شوند و علاوه بر این طرح، برای آبرسانی به سایر روستاهای استان نیز ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر مصوب شده است که امیدواریم پس از جذب و هزینه کرد این اعتبارات در کنار تکمیل پروژه جهاد آبرسانی شاهد رونق اساسی در حوزه آبرسانی به روستاهای استان باشیم.

فرهاد با اشاره به حفاری ۳۳ حلقه و تجهیز ۳۰ حلقه چاه آبرسانی در دولت سیزدهم گفت: برای حفر و تجهیز چندین حلقه چاه در شهرستان‌های مختلف استان ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز از سوی وزارت نیرو به این منظور اختصاص یافت.

وی تأکید کرد: امیدواریم با جذب این ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار شاهد ارتقای کمیت و کیفیت خدمات رسانی در حوزه آب به شهروندان استان باشیم و زمینه رضایت بیش از پیش مردم کردستان فراهم شود.

کد خبر 684839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.