صنایع پایین‌دست توان ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌زایی دارند

وزیر صمت گفت: صنایع پایین‌دستی توان ایجاد ارزش افزوده بالا و اشتغال‌زایی بیشتر را دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس علی‌آبادی شنبه ۱۱ شهریور ماه در حاشیه بازدید از طرح‌های شهرستان دلیجان اظهارکرد: ارزش افزوده در صنایع پایین دست است و بر این اساس عملیات اجرایی، طرح توسعه واحد الیاف شهرستان دلیجان آغاز شد و امید می‌رود بهره برداری از این طرح تا پایان سال جاری آغاز شود.

وی افزود: بهره برداری از این طرح علاوه بر اشتغال مناسب درمنطقه و ثروت قابل توجهی را برای کشور به همراه دارد. وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر تلاش بر تحقق شعار امسال تاکید کرد: مهار تورم و ایجاد اشتغال با رشد تولید محقق می‌شود.

وی افزود: هدف از سفر به استان مرکزی تحقق شعار سال است چراکه رشد تولید با مهار تورم محقق می‌شود.

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی هم با بیان اینکه سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت از روز گذشته از منطقه صنعتی زرندیه آغاز شده‌است اظهارکرد: وزیر صمت امروز در منطقه صنعتی فراهان از صنایع متعددی بازدید کرد و در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت، نشست بافعالان بخش خصوصی برگزار شد.

ساخت طرح توسعه گروه صنعتی شیوا دلیجان آغاز شد

عملیات اجرایی طرح توسعه گروه صنعتی شیوا با حضور وزیر صنعت در شهرک صنعتی دلیجان آغاز شد و عباس علی آبادی، شامگاه شنبه ۱۱ شهریور در آئین کلنگ زنی طرح توسعه گروه صنعتی شیوا در شهرک صنعتی دلیجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از شب گذشته میهمان مردم استان مرکزی هستیم و امیدمی رود این سفر مثمر ثمر باشد و یک گام مؤثر در راستای توسعه صنعتی کشور برداشته شود.

وی افزود: امروز با آغاز عملیات اجرایی این طرح توسعه و بهره‌برداری از آن در اواخر سال، اشتغال خوبی در منطقه ایجاد و ثروت قابل توجهی به کشور افزوده می‌شود.

در این مراسم عملیات اجرایی طرح توسعه گروه صنعتی شیوا دلیجان تولید کننده انواع الیاف دو جزئی، الیاف استیپل پلی استر با فرآیند بچ، منسوجات بی بافت، تشکیل لایه به روش مذاب ترکیبی اسپان باند و ملت بلون با اتصال حرارتی با حضور عباس علی آبادی آغاز شد.

این واحد صنعتی سالانه ۷ هزار تن تولید دارد و برای ۱۲۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده و برای ادامه فعالیت خود نیازمند اخذ تسهیلات است. وزیر صنعت، معدن و تجارت روز جمعه به شهرستان زرندیه سفر کرد و برنامه‌های کاری شنبه هم در شهرستان‌های فراهان، اراک، خمین، دلیجان و محلات، دنبال می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به شهرستان دلیجان از شرکت اسپادانا قیر پاسارگاد و آریا عمران تولیدکننده پروفیل این شهرستان بازدید کرد.

کد خبر 684732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.