تفویض اختیار به استاندار و مقامات استانی در عمل اجرا شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: موضوع افزایش اختیارات استاندار و مقامات استانی باید به صورت عملی اجرا شود.

به گزارش ایمنا، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان امروز _ شنبه یازدهم شهریورماه_ در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به بررسی آسیب‌ها و آفت‌های موجود در حوزه مدیریتی استان پرداخت و اظهار کرد: تفویض بخشی از اختیارات به استاندار و مدیران استانی برای تصمیم گیری و صدور دستور در حوزه استان باید در عمل هم اجرایی شود.

وی افزود: بنابر آنچه اعلام شده بخشی از اختیارات ریاست جمهوری، همچنین بخشی از اختیارات وزرا در استان به استاندار و مدیران استانی واگذار شده که این امر فرصت بسیار خوبی برای استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید با قدرت این اختیارات پیگیری شود چرا که خودمان باید مشکلات استان را رفع کنیم.

وی با اشاره به مانع تراشی برخی دستگاه‌ها در صدور مجوزها ادامه داد: استان مزیت‌ها و استعدادهای بکر و شکوفا نشده‌ای در زمینه‌های مختلف دارد که نیازمند سرمایه گذاری و اعطای مجوزهای مختلف است.

کرمی تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها برای صدور این مجوزها با استفاده از بندهای قانونی، سنگ اندازی و مانع تراشی می‌کنند که می‌توان به عنوان نمونه صادر نشدن مجوزهای آب منطقه‌ای برای راه‌اندازی مرغداری اشاره کرد که این در شرایطی است که استان برای تأمین گوشت مرغ وابسته به استان‌های دیگر است و باید با راه‌اندازی واحدهای مرغداری استان را از این وابستگی رها کنیم.

وی با انتقاد از نحوه کار برخی مدیران استانی اضافه کرد: عملکرد مدیر دستگاه اجرایی به صورت ماهانه باید توسط دستگاه‌های نظارتی به وزارتخانه ارسال شود و نحوه کارکرد مدیر و پیگیری امور توسط وی برای وزارتخانه تشریح شود.

استاندار سیستان و بلوچستان نبود انعکاس و یا ارائه اطلاعات غلط مربوط به استان را توسط مدیران به مقامات کشوری یکی دیگر از آسیب‌ها عنوان کرد و گفت: برخی موارد مشاهده می‌شود که مقامات کشوری اطلاعات نادرستی از استان دارند، چرا که اطلاعات درستی از آنچه انجام شده و آنچه انجام نشده منتقل نمی‌شود و واقعیت‌ها معکوس جلوه داده می‌شود.

وی پیگیری نکردن دستورات مقامات کشوری در استان را یکی از آسیب‌ها دانست و افزود: برخی مواقع مقامات کشوری در سفر به استان قول‌هایی می‌دهند که توسط مدیران استانی پیگیری و اجرا نمی‌شود، این در حالی است که این مدیران باید با قدرت به دنبال تحقق این وعده‌ها و اجرایی شدن آن از طریق وزارتخانه‌ها باشند.

منبع: تسنیم

کد خبر 684693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.