۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
موکب تلویزیونی افق برپا می‌شود

تهیه‌کننده «موکب تلویزیونی افق» گفت: برای نخستین بار قرار است روایت‌های مردمی از پیاده‌روی اربعین و از دریچه نگاه اقشار مختلف، در قالب برنامه‌ای تلویزیونی روی آنتن برود.

به گزارش ایمنا، محمود جاهد با اشاره به پخش ویژه برنامه «موکب تلویزیونی افق» از شبکه افق سیما اظهار کرد: این برنامه که به مناسبت اربعین حسینی روی آنتن خواهد رفت، شامل بخش‌های متنوعی بوده و مهم‌ترین ویژگی آن، مردمی بودن روایت پیاده‌روی اربعین از دریچه نگاه اقشار مختلفی است که در این گردهمایی بزرگ انسانی و مذهبی شرکت می‌کنند.

وی افزود: در وهله نخست سعی کرده‌ایم فضاسازی مناسبی در استودیو داشته باشیم که شامل موکبی عربی با همان حال و هوای مسیر نجف تا کربلاست تا مخاطب خود را در نه در یک برنامه تلویزیونی بلکه در فضای پیاده‌روی احساس کند.

تهیه‌کننده «موکب تلویزیونی افق» با بیان اینکه بخش‌های بعدی که در نوبت‌های صبح، بعد از ظهر و شب پخش می‌شوند، روایت‌های مردمی از پیاده‌روی اربعین هستند، خاطرنشان کرد: طی فراخوانی که پیش از این داده شده، ویدئوهای بسیاری توسط زائران حسینی از سال‌های قبل و امسال به دست تیم تولید رسیده است، همچنین چند راوی یا به عبارتی بلاگر، برای تولید محتوای روایت‌گونه به عراق اعزام شده‌اند تا به تولید محتوا برای این برنامه بپردازند.

وی گفت: این افراد شامل خانمی همراه با همسرش برای روایت با حال و هوای زنانه از مسیر پیاده‌روی، پدری همراه خانواده از جمله فرزندی خردسال، جمعی دانش‌آموزی برای روایت‌های نوجوانانه و مردی نویسنده برای روایت در حال و هوای ادبی و شاعرانه هستند.

جاهد با بیان اینکه یک آیتم از موکب تلویزیونی افق به زائران نوجوان اختصاص دارد، ادامه داد: هر چند افق شبکه‌ای مخصوص نوجوانان نیست اما سعی کرده‌ایم در برنامه، بخشی را به این گروه سنی اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: روایت‌های این بخش از جنس روایت‌گری‌های مرسوم نبوده و حال و هوایی متفاوت با تم نوجوانی دارد، روایت‌هایی از مجموعه‌های تربیتی که زائران نوجوان را به زیارت کربلا می‌برند هم در این بخش گنجانده شده است.

تهیه‌کننده «موکب تلویزیونی افق» افزود: در بخش هنری که عصر هر روز روی آنتن می‌رود، هنرمندانی که در حوزه اربعین به تولید آثار مختلف پرداخته‌اند حضور می‌یابند، از جمله این هنرها و فنون می‌توان به پوستر و گرافیک، عکاسی، مستندسازی، کارگردانی تئاتر و نمایش و نویسندگی کتاب اشاره کرد.

وی اضافه کرد: بخش انتهایی که شب‌ها پخش می‌شود، گفت‌وگویی ویژه با کارشناسان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است که به اربعین از منظر اثرگذاری در ساختارهای اجتماعی می‌پردازند همچنین هر شب از خانواده یکی از شهدای مدافع امنیت هم دعوت می‌شود تا در برنامه حضور داشته باشند و گپ و گفتی صمیمی با آنها به تصویر کشیده شود.‌

منبع: ایرنا

کد خبر 684660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.