آقای سرمربی لطفا صبوری بیشتر!

محمد ربیعی، سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن پس از چهار هفته، واکنش‌های عجیبی نسبت به حواشی متعدد در خصوص گاندوها داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال ذوب‌آهن چهارشنبه‌شب هفته گذشته در چهارمین بازی خود در چارچوب فصل بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور موسوم به خلیج‌فارس، از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر به‌مصاف هوادار تهران رفت و برای سومین هفته متوالی در کسب پیروزی ناکام ماند تا با تساوی بدون گل، به تنها امتیاز این دیدار رضایت دهد.

تقابل ذوب‌آهن با هوادار فارغ از اتفاقات فنی و نتیجه‌ای که رقم خورد، با حاشیه‌هایی همراه بود که این بازی را تحت تأثیر آن قرار داد؛ از اعتراضات یکی از هواداران ذوب‌آهن پس از اتمام بازی به سرمربی گاندوها گرفته تا واکنش این مربی به اعتراض هواداران و البته صحبت‌هایی که این مربی در کنفرانس خبری پس از این مسابقه انجام داد.

برخی بازیکنان برای هواداران خاطرات خوبی ثبت کرده‌اند

محمد ربیعی در بخشی از صحبت‌های خود در کنفرانس خبری پس از بازی مقابل هوادار گفت: «تعدادی بازیکن قدیمی ذوب‌آهن هستند که هواداران با آن‌ها خاطره خوبی دارند اما آن‌ها فقط خاطره هستند. باید بازی کنند تا مردم ببینند بازیکنی که با وی خاطره دارند نسبت به آنچه در ذهن‌شان است فاصله دارد.»

محمد ربیعی در پیش‌فصل به‌دنبال این بود تا برخی بازیکنان مدنظر خود را از دیگر تیم‌ها جذب و برخی بازیکنان را از لیست کنار بگذارد، اما به نظر می‌رسد محدودیت‌های جذب بازیکن و البته محدودیت‌های مالی باعث شد او بازیکنانی را در تیم حفظ کند و به نوعی مجبور به ادامه همکاری با آنان شود. به نظر می‌رسد همین موضوع باعث شده است تا استفاده از این بازیکنان در ترکیب تیم و در اوقاتی که تیم ذوب‌آهن نیاز با تعویض‌های مؤثر دارد، این مربی را با چالشی بزرگ مواجه کند و همین موضوع ناراحتی وی را در پی داشته است.

«تعدادی از بازیکنانم به‌خصوص ذخیره‌هایی که بازی کردند، کارشان را درست انجام ندادند و به‌همین دلیل بی‌نهایت ناراحتم و به‌طور قطع با آن‌ها برخورد شدید خواهم داشت. حتی اگر به قیمت کنار گذاشتن از تیم باشد، زیرا این مورد را نمی‌پذیرم. همه کار می‌کنم تیمم بهترین شرایط را داشته باشد، اما از بازیکنان جایگزین بسیار ناراضی هستم.»

پاراگراف بالا بخشی دیگر از صحبت‌های محمد ربیعی در همان کنفرانس‌خبری است. او معتقد بود بازیکنانی که به‌عنوان یار تعویضی مقابل هوادار به زمین برده است، نمایش بدی از خود ارائه کرده‌اند و دلیل پیروز نشدن تیم هم بوده‌اند و حتی با خطاب کردن چند بازیکن به‌صورت مستقیم، آن‌ها را مقصر چند اشتباه در زمین دانست. این در حالی است که ذوب‌آهن تا همان دقیقه ۷۰ هم نتوانسته بود گلزنی کند و این یعنی نفراتی که فیکس بودند نیز کاری از پیش نبردند.

آقای سرمربی لطفا صبوری بیشتر!

انتظار بیشتر ربیعی از بازیکن ملی پوش

محمد ربیعی در ادامه کنفرانس خود گفت: من محمدحسین اسلامی را بیرون کشیدم چون از او راضی نبودم. وی بازیکن جوان و آینده‌داری است، اما تا زمانی که کاری که من می‌خواهم را انجام ندهد اوضاع همین است. شاید اصلاً بازی بعدی نیمکت‌نشین شد و بازی بعد از آن هم رفت روی سکوها! محمدحسین اسلامی در ۶۰ دقیقه بازی جلوی زمین خیلی توپ از دست داد. ضمن اینکه چند موقعیت گلزنی هم نصیبش شد. من از اسلامی انتظار دارم کار را در همان دقیقه دو تمام کند. او دو سه موقعیت گلزنی داشت اما‏ کار را تمام نکرد تا در پایان اذیت شویم. بازیکنی که دوندگی لازم را نداشته باشد، مارادونا هم باشد، بیرون می‌رود. من با هیچ احدی تعارف ندارم.

این انتقادات نشان می‌دهد که محمد ربیعی انتظارات بیشتری از اسلامی دارد و با توجه به اینکه این بازیکن گزینه مدنظر سرمربی تیم استقلال برای جذب در پیش‌فصل بود، به‌نوعی عملکرد این بازیکن زیر ذره‌بین بوده و توقع بیشتری را برای کادر فنی به وجود آورده است. با این حال مطرح شدن این انتظارات بیشتر از سوی سرمربی تیم در بین محافل خبری و رسانه جای تعجب داشت.

مشاجره لفظی با هواداران ذوب‌آهن و حرف‌های پرابهام

پس از سوت پایان بازی ذوب‌آهن و هوادار، یکی از تماشاگران که پشت نیمکت سبزپوشان نشسته بود، خطاب به محمد ربیعی نسبت به تعویض‌هایی که انجام داد، اعتراض کرد، اما عجیب‌تر نوع برخورد و جواب‌های سرمربی گاندوها بود. او با لحنی تند گفت: این‌ها همان بازیکنانی هستند که مدیریت قبلی با آن‌ها قرارداد بست. ربیعی در ادامه در راهروی ورزشگاه فریاد زد: این چه وضعیتی است؟ همچنین فردی که قصد داشت او را آرام کند با واکنش تند او مواجه شد که گفت: برو بابا! وقتی با من صحبت می‌کنی دستت را بنداز. البته مشخص نشد خطاب ربیعی چه‌کسی بود.

محمد ربیعی همچنین در کنفرانس خبری‌اش گفت: بعضی‌ها می‌گویند ما بازی زیبا نمی‌خواهیم و نتیجه می‌خواهیم؛ پس اشتباه کردید دنبال ربیعی آمدید. من کارم بلندمدت است. تیم من باید فوتبال بازی کند. اگر این را نمی‌خواستید، باید روند دیگری را انتخاب می‌کردید. من این‌ها را تنش نمی‌دانم، هوادار است و حق دارد؛ او همیشه نتیجه می‌خواهد.

در واقع درست است که در این بین هواداران صبر کمی دارند و در حالی که تنها چهار هفته از لیگ گذشته است از ربیعی می‌خواهند این تیم نتیجه مطلوب آنها را کسب کند، اما سرمربی تیم هم واکنش تندی در برابر هواداران منتقد داشت، در حالی که راه طولانی پیش روی این تیم است و ربیعی کمی زود حرف منتقدان را برنمی‌تابد.

آقای سرمربی لطفا صبوری بیشتر!

آیا مدیریت قبلی هم مقصر است؟

«هرچقدر هزینه کنید باید توقع داشته باشید. ذوب‌آهن در حال تغییر است و باید صبور باشید. معذوریت‌هایی وجود دارد و بودجه باشگاه ذوب‌آهن بسیار پایین است. زمانی‌که من تیم را تحویل گرفتم، ۱۵ بازیکن قرارداد داشتند و من تغییراتی در آن اعمال کردم.» این‌هم نکته‌ای پایانی از صحبت‌های طوفانی سرمربی ذوبی‌ها بود که به‌طور غیرمستقیم به مدیریت قبلی باشگاه انتقاد کرد. ربیعی می‌گوید چند بازیکن در حالی با ذوب‌آهن قرارداد داشتند که جایشان در باشگاه نبود و همان‌طور که از تغییرات درون این تیم مشخص است، ۸۰ درصدشان را از لیست کنار گذاشت.

سرمربی ذوب‌آهن برخلاف صحبت‌های ابتدایی خود در کنفرانس‌خبری که گفت چالشی را پذیرفته که پر از ایراد است، اما انتقاد نمی‌کند، پس از دو ماه از بودجه پایین باشگاه صحبت کرد. به نظر می‌رسد با توجه به حضور سرمربی جدید چندین هفته برای هماهنگی نیاز است و می‌طلبد مدیریت باشگاه و سرمربی جوان تیم باید با تعامل بیشتر در مسیر روی به جلوی ذوب‌آهن حرکت کند، چرا که هرنتیجه‌ای که به دست آید هم در کارنامه مدیریتی نکیسا ثبت می‌شود و هم بخشی از کارنامه فنی محمد ربیعی به حساب می‌آید.

کد خبر 684430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.