ضرورت تکمیل و توسعه پروژه‌های آموزشی استان/ مدارس فرسوده اولویت اداره نوسازی مدارس است

نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان در جلسه‌ای با حضور مدیران کل آموزش و پرورش استان و نوسازی مدارس به تشریح مشکلات آموزشی مدارس شهرستان پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست و هفتمین اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان امروز _پنج‌شنبه نهم شهریورماه_ با حضور نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان و مدیران کل آموزش‌وپرورش و اداره نوسازی مدارس استان اصفهان برگزار شد.

حسین حیدری نماینده شهرستان کوهپایه در شورای استان اصفهان ضمن برشمردن مشکلات متعدد آموزشی در سطح شهرستان اظهار کرد: تجهیز نشدن مدارس شهرستان کوهپایه، احتیاج ضروری به ایجاد یک آموزشگاه با توجه به استهلاک مدارس به‌ویژه بخش سجزی و مزرعه شور، کمبود مشاور در سطح مدارس منطقه، کمبود شدید ملزومات آموزشی و کمک آموزشی در سطح شهرستان از اهم مشکلات بوده است.

وی به الزام پرداختن به بحث آسفالت سطح مدارس و لزوم تدبیر لازم توسط اداره کل نوسازی مدارس برای تلاش جهت دریافت قیر یارانه‌ای و اجرای نهضت آسفالت در سطح مدارس اشاره کرد.

سید عباس حسینی، نماینده شهرستان نطنز در شورای استان اظهار کرد: فرسودگی شدید و بافت قدیمی مدارس سطح شهرستان، نبود اعتبارات خاص برای بهسازی و نوسازی و تعیین تکلیف مدرسه نیمه‌کاره شهید منتظری از جمله درخواست‌های شهرستان است.

وی افزود: ساخت مدرسه پسرانه در بخش مسکن مهر شهرستان و تکمیل مدارس ذیل بنیاد برکت در بخش بادرود نیز از دیگر مطالبات مردم شهرستان از آموزش‌وپرورش استان اصفهان است که اعتبارات خاص برای پیشرفت ساخت آن‌ها لازم بوده است.

محمدرضا اسدی، نماینده شهرستان تیران و کرون در شورای استان اصفهان اظهار کرد: مشکلات آموزش و پرورش در سطح استان و کشور بسیار زیاد است و همه از آن مطلع هستند، اما هدف اصلی از شرکت در این جلسه هم‌اندیشی و تدبیر لازم برای حل و فصل اهم مسائل با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان است.

وی افزود: توجه خاص به موضوع خیرین مدرسه‌ساز طی سالیان گذشته به عنوان یک اولویت از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان قابل تقدیر و تمجید است، ۳۷ پروژه در شهرستان در موضوعات آموزشی در حال اجرا بوده که همه آن‌ها به همت خیرین در حال تکمیل شدن هستند.

نماینده شهرستان تیران و کرون در شورای استان اصفهان گفت: تعهدات فرد خیر در مدرسه سمیه رضوانشهر صورت پذیرفته است و لازم است تعهدات اداره کل نوسازی مدارس نیز تکمیل شود، همچنین با توجه به اینکه شهرستان تیران، قطب گلخانه بوده، ساخت هنرستان در کنار زمین‌های کشاورزی می‌تواند اقدام خوبی برای اشتغال‌زایی باشد.

علی حسین صمیمی، نماینده شهرستان سمیرم در شورای استان اصفهان ضمن تشکر از خدمات خوبی که توسط اداره کل آموزش و پرورش در دو سال گذشته در این شهرستان انجام گرفته اظهار کرد: کمبود فضای ورزشی و تجهیزات کمک آموزشی در سطح هنرستان و مدارس روستایی از اهم درخواست‌های مردم شهرستان است.

وی با بیان اینکه شهرستان سمیرم از وسیع‌ترین شهرستان‌ها استان بوده است، افزود: توضیح عدالت اجتماعی و آموزشی به همه مدارس در سطح شهرستان مانع از مهاجرت به مرکزیت شهرستان می‌شود، همچنین باید تدبیری عاجل برای به کارگیری مجدد بازنشسته‌های فرهنگی داشت.

سید حسن دیباج، نماینده شهرستان خمینی‌شهر در شورای استان اصفهان با تشکر از انتصاب شایسته مدیر آموزش و پرورش این شهرستان از سوی مدیر کل استان اظهار کرد: انتصاب نیروهای بومی، با تجربه و متخصص ضرورت پیشرفت در مباحث آموزشی است، اما در کنار آن نباید از مباحث امکاناتی و خدماتی غافل شد.

وی افزود: امروزه معضل تحصیل اتباع و همچنین مهاجرین در شهرستان خمینی شهر رو به افزایش بوده و از اهم مشکلات آموزش و پرورش در سطح شهرستان محسوب می‌شود، همچنین مدارس فرسوده شهرستان وضعیت تأسف‌برانگیزی داشته که باید نسبت به آن اداره کل نوسازی مدارس اقدام کند.

نماینده شهرستان خمینی‌شهر در شورای استان اصفهان تصریح کرد: فضاهای آموزشی مخروبه‌ای که در سطح شهرستان برای سال‌های متمادی زیادی به حال خود رها شده، از دیگر مشکلات است که باید اقدام عاجل داشت، در حوزه نرخ‌گذاری و ساماندهی سرویس مدارس در سطح شهرستان نیز به صورت مکرر مشکلات وجود داشته و تعاملی بین اعضای کارگروه ماده ۱۸ شهرستان نیست.

حسین توسلی، نماینده شهرستان ورزنه در شورای استان اصفهان اظهار کرد: توسعه رشته‌های فنی حرفه‌ای و دور شدن از مدارس تک رشته‌ای، با توجه به اشباع آن‌ها، همچنین اختصاص هنرستان فنی کشاورزی با توجه به کشاورز بودن اغلب مردم شهرستان، همچنین افزایش اعتبارات و بودجه‌ها جهت تکمیل مدارس احداث شده توسط خیران در روستاهای مختلف شهرستان از اهم مطالبات است.

وی با اشاره به کمبود ۳۵ معلم در سطح شهرستان ورزنه افرود: شاخص‌های کلیدی آموزش و پرورش استان باید در قالب چشم‌اندازی بلند به صورت استانی به تصویر کشیده شود، کمبود کلاس در مدرسه دخترانه جندان، تکمیل مدرسه آینده‌سازان سهران و مدرسه متوسط اشکهران از دیگر درخواست‌ها از اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان است.

علیرضا قاسمی، نماینده شهرستان فریدن در شورای استان اصفهان اظهار کرد: باید در راستای تقویت رشته‌های ریاضی و تجربی در سطح استان تدابیر لازم صورت گیرد.

وی افزود: سرانه پرورشی برای دانش‌آموزان بسیار کم بوده و این مطابق خواسته‌ها و مطالبات ما نیست، سرانه آموزشی نیز وضعیت مناسبی نداشته و حتی کفاف هزینه‌های آب و برق و گاز مدارس را نمی‌دهد، از دیگر مشکلات مهمی که باید نسبت به آن رسیدگی شود تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمت است.

نماینده شهرستان زرین شهر در شورای استان اصفهان گفت: به‌کارگیری مجدد معلمان بازنشسته و همچنین کمبود شدید سرانه در مدارس شبانه روزی، عدم برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان در حال تحصیل در این مدارس، از دیگر مشکلات است.

مسیب توازیانی، نماینده شهرستان فریدون شهر در شورای استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر مدارس ذیل بنیاد برکت شهرستان پیشرفت ۸۵ درصدی داشته و برای تکمیل کامل باید اداره کل نوسازی مدارس اقدام کند.

وی افزود: ماشین و خودروهای آموزش و پرورش شهرستان جهت سرکشی و رسیدگی به امور مربوطه در سطح شهرستان با توجه به برف‌خیز بودن، مناسب نیست.

محمد واحدی، نماینده شهرستان خورو بیابانک در شورای استان اصفهان اظهار کرد: علی‌رغم آنکه تعداد دانش‌آموزان در حال تحصیل در شهر جندق و خورو بیابانک به یک میزان است، اما عدالت در سطح فضاهای آموزشی مورد نیاز به یک میزان رعایت نشده است؛ درخواست داشته نسبت به کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های جدید آموزشی برای شهر جندق اهتمام بیشتری در نظر گرفته شود.

کد خبر 684246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.