بهسازی بروکسل به نفع عابران پیاده و دوچرخه‌سواران

شهرداری بروکسل تصمیم گرفته است که چندین منطقه کلیدی شهر را برای ایجاد یک شبکه جدید مسیر دوچرخه‌سواری و افزایش فضاهای سبز برای عابران پیاده بازسازی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان پایتخت بلژیک قصد دارند بخش‌هایی از شهر را که در حاکمیت خودروها قرار دارد به مکان‌های آرامش‌بخش و در دسترس برای مردم محلی تبدیل کنند.

بر اساس طرح‌های توسعه مجدد منطقه، فضای یکی از میدان‌های مهم بروکسل موسوم به رن (Reine) با اعمال تغییرات اصلاحی، احیا می‌شود و خیابان‌هایی که در جهات مختلف از میدان منشعب می‌شوند، ایمن‌تر و سبزتر می‌شوند.

بهسازی بروکسل به نفع عابران پیاده و دوچرخه‌سواران

ماشین کمتر، مردم بیشتر

با اجرای طرح مورد نظر شهرداری، فضای میدان فراگیرتر می‌شود زیرا در طراحی آن توجه ویژه‌ای به زنان و کودکان شده است تا اطمینان حاصل شود که احساس امنیت می‌کنند. سنگفرش‌های مناطق اطراف نیر تعریض می‌شود و توسط گیاهان از جاده جدا می‌شود. فضاهای سبز اطراف میدان نیز به پارک‌های اطراف متصل می‌شود تا حالت کمربند سبز ایجاد شود.

مدیران شهری تصمیم گرفته‌اند ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی را که از نظر مکان در جای مناسبی قرار ندارند، جابه‌جا کنند تا از حیث ظاهری، منطقه منسجم شود.

همچنین تعداد خطوط خودروها در مسیرهای منتهی به میدان کاهش خواهد یافت تا تردد آنها محدودتر شود، عبور از مسیرهای تراموا ایمن‌تر شود و فضای ایمنی برای دوچرخه‌ها فراهم شود.

بهسازی بروکسل به نفع عابران پیاده و دوچرخه‌سواران

تمام فضاهای پارک در میدان نیز حذف خواهد شد و به جای آن‌ها، پارکینگ‌های دوچرخه و خودروهای اشتراکی ایجاد خواهد شد. در کل، ۱۱۸ فضای پارک دوچرخه و ۱۶ جای خالی برای وسایل نقلیه اشتراکی وجود خواهد داشت که یکی در هر ۲۰۰ متر است.

علاوه بر این، مسیرهای دوطرفه برای دوچرخه‌ها ایجاد خواهد شد که شامل خیابان‌های کم‌سرعتی می‌شود که تنها دوچرخه‌سواران مجاز به حضور در آن هستند و به این ترتیب، اولویت عبور و مرور به عابران پیاده و دوچرخه‌سواران داده می‌شود. این شهر در حمایت از دوچرخه‌سواری نیز کافه‌های دوچرخه را راه‌اندازی کرده است که در آن علاوه بر استراحت و صرف خوراکی، می‌توان دوچرخه‌ها را در اختیار تعمیرکاران قرار داد.

بهسازی بروکسل به نفع عابران پیاده و دوچرخه‌سواران

کد خبر 684095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.