افتتاح ساختمان موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان لرستان

همزمان با هفته دولت ساختمان موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان لرستان در مجموعه قلعه تاریخی- فرهنگی فلک‌الافلاک خرم‌آباد افتتاح شد.

به گزارش ایمنا، ساختمان موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان لرستان با حضور آنلاین معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و حضور معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در مجموعه قلعه تاریخی- فرهنگی فلک‌الافلاک خرم‌آباد افتتاح شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در این مراسم گزارشی از وضعیت تنوع زیستی استان لرستان، برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته برای ایجاد این موزه تنوع زیستی در استان ارائه کرد.

علی سالاروند اظهار کرد: موزه‌های تاریخ طبیعی از جمله مکان‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و نمایشگاهی هستند که می‌توانند در شناساندن هر چه بیشتر زیست‌بوم‌ها و تنوع زیستی سرزمین‌ها و معرفی گونه‌های گیاهی و جانوری بومی هر منطقه نقش مهمی ایفا کنند و موزه‌ها نقش مهمی در آموزش و ارتقا فرهنگ حفاظت و حراست از مواهب زیستی خدادادی در هر سرزمین دارند.

وی از همکاری معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی و مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مجموعه استانداری لرستان، معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان در همکاری در این جانمایی و اقدام مهم در محل قلعه تاریخی- فرهنگی فلک الافلاک خرم‌آباد با بیش از ۷۰ هزار گردشگر در سال قدردانی کرد.

در ادامه احمد رضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ضمن ابراز خرسندی از این اقدام مهم زیرساختی، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح یکی از زیرساخت‌های گردشگری در استان یعنی موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست هستیم و با توجه به قرابتی که این موزه با نقش و نگاره‌های اشیا باستانی در قلعه تاریخی فلک‌الافلاک دارد مکان به درستی جانمایی شده است و قابلیت جذب گردشگران زیادی برای استان را دارد.

وی افزود: امیدواریم با توسعه گردشگری زیست محیطی به واسطه توسعه زیرساخت‌هایی همچون همین موزه‌های تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد افزایش زمان ماندن گردشگران در استان لرستان در راستای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال باشیم.

کد خبر 683555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.