زائران هنگام خروج از مرز از درج مهر ورود به کشور عراق مطمئن شوند

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: زائرانی که قصد سفر به کشور عراق و شرکت در پیاده‌روی بزرگ اربعین را دارند، حتما از درج مهر ورود به کشور مقصد اطمینان حاصل کنند.

رحمان جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: همه‌ساله تعداد قابل توجهی از زوار بعد از عبور از مرزهای زمینی ایران و ثبت مهر خروج در گذرنامه، موفق به درج مهر ورود به کشور مقصد نمی‌شوند.

وی افزود: زائران عزیز هنگامی که وارد گیت‌های کنترل گذرنامه در عراق می‌شوند، به دلایل مختلفی از جمله ازدحام زائران یا سهل‌انگاری و غیره، متأسفانه مهر ورود به کشور عراق در گذرنامه هایشان درج نمی‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان بر لزوم درج مهر ورود به کشور مقصد در گذرنامه زائران تأکید و تصریح کرد: در مبادی کلیه ورودی شهرهای عراق پست‌های بازرسی وجود دارد و گذرنامه زائران توسط نیروهای امنیتی چک می‌شود.

جلالی خواستار توجه بیشتر زائران هنگام ورود به کشور عراق مبنی بر درج مهر در گذرنامه شد و ادامه داد: در صورتی که گذرنامه افراد فاقد مهر ورود به کشور عراق باشد، دستگیر و طبقه ماده ۴۱ قانون این کشور بازداشت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از زائران تقاضا داریم و اکیداً توصیه می‌کنیم هنگام خروج از گیت‌های عراقی نسبت به مهر ورود به کشور عراق اطمینان حاصل کرده و در صورتی که مهر ورود درج نشده است، حتماً برای ثبت مهر اقدام کنند.

کد خبر 683499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.