گروه دوم کارکنان شهرداری اصفهان فردا به کربلا اعزام می‌شوند

نماینده و دستیار شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد گفت: گروه دوم کارکنان شهرداری اصفهان در قالب ستاد اربعین فردا (سه‌شنبه) به کربلا اعزام و جایگزین نفرات قبلی می‌شوند.

محمدعلی خبوشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با دستور شهردار اصفهان، ستاد اربعین در مجموعه شهرداری از ماه‌ها پیش، فعالیت خود را آغاز کرده است و ما نیز به عنوان عضوی کوچک در این ستاد در خدمت زائران اربعین حسینی هستیم.

وی افزود: ستاد اربعین شهرداری اصفهان در مرز چذابه (نقطه صفر مرزی) در حال انجام کار است که با دستور وزارت کشور، به‌طور کلی مدیریت این مرز به شهرداری اصفهان واگذار شده است.

نماینده و دستیار شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد گفت: چندین بازدید میدانی توسط کارکنان شهرداری اصفهان از این مرکز صورت گرفته و کمبودها و نواقص شناسایی شده است.

وی افزود: با توجه به هوای گرمی که هم‌اکنون در استان خوزستان به‌ویژه مرز چذابه حاکم است، حدود ۴۰۰ متر مسیر منتهی به نقطه صفر مرزی به‌صورت مسقف سایه‌بان نصب شده است، همچنین این مسیر مجهز به وسایل سرمایشی شامل کولر و پنکه شده تا زائران بتوانند با آرامش و آسایش بهتری کشور را به سمت عراق ترک کنند.

خبوشانی تصریح کرد: در طول مسیر نیز مواکبی برپا شده است تا ضمن اسکان، از زائران پذیرایی شود و آن‌ها بتوانند پس از استراحت به سمت نجف اشرف و کربلای معلی حرکت کنند.

طی ۱۰ روز گذشته حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر از پاکبانان اصفهانی به کربلا اعزام شدند و مشغول نظافت و ضدعفونی این محل هستند.

وی با بیان اینکه ستاد اربعین شهرداری اصفهان در کربلای معلی نیز فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: در این راستا یک کارخانه قدیمی، حدود دو کیلومتری حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) توسط ستاد عتبات عالیات در اختیار مواکب استان اصفهان قرار گرفته است.

نماینده و دستیار شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد اضافه کرد: با توجه به فرسوده و قدیمی بودن این کارخانه، پاکبانان توسط امکانات و خودروهایی که از اصفهان به کربلای معلی منتقل شده است، حدود ۱۰ روز پیش در محل مذکور مستقر شدند و پس از پاک‌سازی و ضدعفونی کردن آن محل، آنجا را برای استقرار موکب‌های استان اصفهان مهیا کردند.

وی ادامه داد: طی ۱۰ روز گذشته حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر از پاکبانان اصفهانی به کربلا اعزام شدند و مشغول نظافت و ضدعفونی این محل هستند، همچنین خیابانی که به حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) منتهی می‌شود، در واقع مسیر ورودی زائران از سمت نجف که شارع روضتین نام دارد، توسط نیروهای شهرداری اصفهان نظافت و پاکسازی می‌شود.

خبوشانی افزود: گروه دوم کارگران شهرداری اصفهان نیز فردا _سه‌شنبه هفتم شهریورماه_ به کربلا اعزام و جایگزین نفرات قبلی می‌شوند.

وی گفت: طی چند روز آینده نیز مدیران ارشد شهرداری اصفهان از نزدیک از این دو موقعیت بازدید خواهند کرد و در جریان روند فعالیت‌ها و خدمات شهرداری اصفهان قرار می‌گیرند.

کد خبر 683370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.