هم‌قدم با زینب(س) در مسیر عاشقی

این روزها که زائران حسینی به‌دنبال بستن چمدان‌های خود هستند، ما نیز به نوبه خودمان توشه‌راهی برای آن‌ها خواهیم داشت تا استفاده هرچه بیشتر و بهتر را از این سفر روحانی داشته باشند؛ توشه‌راه ما توصیه‌هایی از جنس این سفر متفاوت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماه صفر از راه رسید و کم‌کم زمزمه چمدان بستن‌ها و حرکت در مسیر عشق در کوچه پس‌کوچه‌های شهر می‌پیچد؛ یکی دنبال بلیت اتوبوس است و دیگری می‌خواهد تا مرز شلمچه یا مهران را با خودروی شخصی برود، یکی از جاده اصلی نجف به کربلا و دیگری از طریق‌العلما می‌رود، اما همه این راه‌ها با وجود تمام تفاوت‌ها به مغناطیس عالم و نقطه عاشقی زمین می‌رسد.

این روزها که زائران حسینی به‌دنبال بستن چمدان‌های خود هستند، ما نیز به نوبه خودمان توشه‌راهی برای آن‌ها خواهیم داشت تا استفاده هرچه بیشتر و بهتر را از این سفر روحانی داشته باشند؛ توشه راه ما توصیه‌هایی از جنس این سفر متفاوت است:

سفر خانوادگی در اربعین کار غیرمعقولی نیست

- حتی‌الامکان بانوان «تنها» به عراق نروند و دست‌کم با یکی از محارم خود یا همراه با گروه در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند.

- تصور نکنید که سفر خانوادگی در اربعین کار غیرمعقولی است یا حتی اربعین جای زن و بچه نیست. چرا که در طول مسیر حضور زوار عراقی که دسته‌جمعی با نوزاد کیلومترها را پیاده طی می‌کنند، نشان از اهمیت سفر خانوادگی دارد، البته برای سفر اربعین و همراه کردن فرزندان باید همه اعضای خانواده به توافق برسند تا سفر زیارتی بهتری را تجربه کنند.

- بانوان که قصد پیاده‌روی اربعین را دارند باید بدانند که بهترین مسیر حرکت، از کنار جاده و از مسیر غیرآسفالت است؛ با دمپایی یا کفش و حتی پابرهنه هم که باشید، مسیر خاکی کناره، خستگی کمتری خواهد داشت و پا کمتر اذیت می‌شود.

هم‌قدم با زینب(س) در مسیر عاشقی

- به هر شخصی اطمینان نکنید، وسایل همراه خود را به هر کسی ندهید، پیش از غروب به محل اسکان مراجعه کنید و پیاده‌روی را هنگام روز انجام دهید.

- از همراه داشتن وسایل زینتی و جواهرات خودداری کنید.

- به دلیل تابش شدید خورشید و منطقه جغرافیایی کشور عراق، کرم ضدآفتاب و نرم کننده همراه داشته باشید.

- یک دمپایی در یک نایلون جداگانه ببرید تا زمان استفاده از سرویس بهداشتی، وضو گرفتن یا حتی برای رفع خستگی پا حین راهپیمایی از آن استفاده کنید.

- مدت طولانی پیاده روی نکرده و هر زمانی که لازم بود استراحت کنید.

- اگر کمردرد، پادرد و یا مشکلی دارید، توجه کنید که در هر ۵ ساعت پیاده‌روی، ۸ مرتبه و هر بار ۱۵ دقیقه استراحت داشته باشید.

به تفاوت‌ها توجه کنید

- نوع پوشش، رفتارهای اجتماعی و شیوه مکالمه زنان در عراق با بانوان ایرانی تفاوت‌هایی دارد؛ لذا باید به این نکات و حساسیت‌های فرهنگی کشور میزبان توجه داشته باشند.

- بهتر است پارچه نرم مشکی مستطیل که جلوی صورت را بگیرد تهیه کنید و کش بدوزید و چیزی شبیه پوشیه درست کنید تا در طول مسیر هم از گرمای آفتاب ظهر و هم از گردوغبار در امان باشید.

- چادری سر کنید که بتوانید به همراه آن از کوله‌پشتی استفاده کنید. چادرهای لبنانی، ملی و دانشجویی برای این سفر مناسب است.

- عراقی‌ها از چادر مشکی استفاده می‌کنند و چندان علاقه‌ای به استفاده از چادر رنگی به‌ویژه رنگ روشن ندارند، بنابراین، در طول مسیر چادر مشکی داشته باشید.

هم‌قدم با زینب(س) در مسیر عاشقی

- از روسری‌هایی استفاده کنید که بلند باشد و لیز نباشد. روسری‌های نخی و لطیف خیلی مناسب است؛ گیره روسری هم چند عدد بردارید که اگر گم شد، سردرگم نمانید.

- هر غذایی برای شما می‌آورند، حتی مقداری اندکی هم شده مصرف کنید و از بانوان عراقی تشکر و به منظور قدردانی از زحماتشان، به کودکان هدیه دهید.

-اگر کودک زیر ۲ سال دارید، پوشک و شیرخشک در وسایل قرار دهید. مادر هم در این مواقع باید نسبت به تغذیه خود مراعات کند و از خوردن غذاهای نفاخ، چرب و پُرادویه بپرهیزد.

کد خبر 683290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.