شکست، پیروزی و حرکت!

برای افرادی که به ورزش علاقه دارند یا ورزشکار هستند، مشاهده یک فیلم ورزشی می‌تواند جالب توجه باشد. فیلم‌های ورزشی با اشک‌ها و لبخندها، شکست‌ها و پیروزی‌ها ساخته شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این نوشتار چند فیلم ورزشی از نگاه پورتال معتبر IMDb را به شما معرفی کرده‌ایم؛ ابتدا فیلم «شتاب» و در ادامه دو فیلم مطرح ورزشی هالیوود یعنی «گاو خشمگین» و «جنگجو» را مرور کردیم و سپس به سراغ «فوتبال شائولین» و فیلم بسکتبالی «زرنگ بازی» رفتیم و با «داستان یک شوالیه» مطب را خاتمه داده‌ایم.

شتاب

سال ساخت: ۲۰۱۳
امتیاز: ۸.۱ از ۱۰
کارگردان: ران هاوارد

بازیگران: کریس همسورث، دانیل برول و اولیویا وایلد

داستان فیلم «شتاب» که بر اساس حوادث واقعی ساخته شده است، رقابت میان «جیمز هانت»، قهرمان فرمول یک و «نیکی لاودا» را به تصویر می‌کشد که «همسورث» و «برول» به ترتیب نقش‌های آن‌ها را ایفا کرده‌اند. می‌توان گفت فیلم، درباره قهرمان‌ها و ضدقهرمان‌ها است.

گاو خشمگین

سال ساخت: ۱۹۸۰
امتیاز: ۸.۱ از ۱۰
کارگردان: مارتین اسکورسیزی
بازیگران: رابرت دنیرو، کتی موریارتیک و جو پشی

در این فیلم، «جیک لاموتا» در آرزوی این است که به اوج قله‌های بوکس حرفه‌ای برسد و از این راه به آرزوهایش دست پیدا کند. «گاو خشمگین» یکی از خاطره‌انگیزترین آثار سینمایی در زمینه ورزش بوکس محسوب می‌شود و «رابرت دنیرو» یکی از بهترین عملکردهای خود را به عنوان بازیگر از خود به جا گذاشته است. «دنیرو» برای ایفای نقش خود در این فیلم ورزشی، علاوه بر جنبه روان‌شناختی، از منظر فیزیکی نیز یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های زندگی خود را به عنوان بازیگر تجربه کرد.

جنگجو

سال ساخت: ۲۰۱۱
امتیاز: ۸.۱ از ۱۰
کارگردان: گوین اوکانر
بازیگران: تام هاردی، جوئل اجرتون و جنیفر موریسون

داستان فیلم از جایی آغاز می‌شود که «تامی» تصمیم می‌گیرد گذشته و خاطرات بد خود در ارتش را پشت سر بگذارد و به عنوان یک بوکسور برای قهرمانی تلاش کند. از سوی دیگر «برندون»، برادر «تامی»، که در گذشته در رینگ رقابت‌های بوکس فعالیت کرده است، اکنون به دلیل بدهی‌های خود چاره‌ای نمی‌بیند که دوباره به رینگ بازگردد. این فیلم پس از انتشار در سال ۲۰۱۲، مورد توجه مردم و منتقدان قرار گرفت، به‌طوری که موفق شد وارد فهرست ۲۵۰ فیلم از برترین فیلم‌های تاریخ IMDb شود.

بیلیاردباز

سال ساخت: ۱۹۶۱
امتیاز: ۸ از ۱۰
کارگردان: رابرت راسن
بازیگران: پل نیومن، پایپر لوری و جرج سی. اسکات

داستان فیلم درباره یک بیلیاردباز به نام «ادی فلسون» است که قصد دارد در زمینه خود پیشرفت کند و به یک بیلیاردباز حرفه‌ای بدل شود. فیلم پس از انتشار خود به موفقیت عمومی رسید و به یکی از عناوین مهم فیلم‌های کلاسیک با درون‌مایه ورزشی تبدیل شد.

شکست، پیروزی و حرکت!

آبی بیکران

سال ساخت: ۱۹۸۸
امتیاز: ۷.۸ از ۱۰
کارگردان: لوک بسون
بازیگران: ژان رنو، ژان مارک بار و روزانا آرکت

داستان فیلم درباره دو کودک به نام «جکز میول» و «انزو مولیناری» است که در جزیره‌ای یونانی با هم بزرگ شده‌اند.

شکست، پیروزی و حرکت!

مبارز

سال ساخت: ۲۰۱۰
امتیاز: ۷.۸ از ۱۰
کارگردان: دیوید اوراسل
بازیگران: مارک والبرگ، کریستین بیل و ایمی آدامز

داستان فیلم حول محور یک بوکسور به نام «میکی وارد» می‌چرخد که «مارک والبرگ» نقش او را ایفا کرده است. در این فیلم علاوه بر «میکی»، شاهد خانواده پردردسر او نیز هستیم که از اعضای آن می‌توانیم به برادرش «دیکی» که «کریستین بیل» نقش او را ایفا کرده است، اشاره کنیم.

کرید

سال ساخت: ۲۰۱۵
امتیاز: ۷.۶ از ۱۰
کارگردان: رایان کوگلر

بازیگران: مایکل بی. جردن و سیلوستر استالونه

داستان فیلم درباره ورزشکاری به نام «آدونیس کرید» است که به بحران هویت دچار شده و هدف خود را در زندگی از دست داده است. اگر به یک فیلم ورزشی دراماتیک علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم «کرید» را از دست ندهید.

نقطه کور

سال ساخت: ۲۰۰۶
امتیاز: ۷.۶ از ۱۰
کارگردان: جان لی هنکاک
بازیگران: ساندرا بولاک، کوینتون آرون و لی‌لی کالینز

فیلم داستان پسر نوجوان سیاه‌پوست و بی‌خانمان به نام «مایکل» را روایت می‌کند که به همراه خانواده خود در فقر کامل به سر می‌برند. اوضاع از جایی تغییر می‌کند که خانواده‌ای ثروتمند سرپرستی «مایکل» را برعهده می‌گیرند و «مایکل» امکان این را دارد که به رؤیای همیشگی‌اش یعنی تبدیل شدن به یک بازیکن فوتبال پرافتخار برسد.

ایر

سال ساخت: ۲۰۲۳
امتیاز: ۷.۵ از ۱۰
کارگردان: بن افلک
بازیگران: مت دیمون، بن افلک، جیسون بیتمن، مارلون وینز و کریس مسینا

داستان فیلم درباره «سامی واکارو» فروشنده کفش است که به دنبال بستن قرارداد با «مایکل جردن» است تا او قراردادی را برای پوشیدن کفش‌های آن‌ها امضا کند.

استعداد ذاتی

سال ساخت: ۱۹۸۴
امتیاز: ۷.۴ از ۱۰
کارگردان: بری لوینسون
بازیگران: رابرت ردفورد، رابرت دووال و گلن کلوز

داستان فیلم درباره ستاره جوان بیسبال است که راه‌های موفقیت را یکی پس از دیگری طی می‌کند. «استعداد ذاتی» از جمله فیلم‌هایی است که به دلیل کارگردانی خوب آن، مکان‌هایی همانند استادیوم بیسبال برایمان جالب و تماشایی به نظر می‌رسند. شاید بتوان گفت طرح داستانی فیلم در آن حد پیچیده نیست اما در حدی خوب است که در قالب یک فیلم ورزشی آن را می‌پذیریم تا در کنار جنبه‌های خوب دیگری که ارائه می‌شود، سرگرم شویم.

معجزه

سال ساخت: ۲۰۰۴
امتیاز: ۷.۴ از ۱۰
کارگردان: گوین اوکانر
بازیگران: کرت راسل، پاتریشا کلارکسون و نوآ امریک

داستان فیلم درباره «هرب بروکس» یک بازیکن تیم هاکی است که باید به عنوان مربی فعالیت کند تا تیم ملی آمریکا بتواند با تیم روسیه روبه‌رو شود.

شکست، پیروزی و حرکت!

چپ دست

سال ساخت: ۲۰۱۵
امتیاز: ۷.۴ از ۱۰
کارگردان: آنتونی فوکوآ
بازیگران: جیک جیلنهال، فارست ویتاکر، فیفتی سنت و ریچل مک‌آدامز

فیلم داستان یک بوکسور سابق به نام «بیلی» را روایت می‌کند که به درخواست همسرش پس از آسیب دیدن از ناحیه چشم در یک مسابقه تصمیم می‌گیرد به‌خاطر خانواده‌اش از ادامه روند رقابت‌ها دست بکشد.

فوتبال شائولین

سال ساخت: ۲۰۰۱
امتیاز: ۷.۳
کارگردان: استیون چو
بازیگران: استیون چو، ژائو وی و دنی چان

این فیلم درباره یک راهبه پیشین بودایی از معبد شائولین است که سال‌ها پس از درگذشت استادشان و در جریان وقایعی، ۵ برادر خود را متحد می‌کند تا مهارت‌های خود را در زمینه هنرهای رزمی، در مسابقات فوتبال به کار بگیرند و شائولین کونگ‌فو را در میان مردم رواج دهند. اگر به ورزش و ترکیب آن با لحظات کمدی علاقه‌مند هستید، این فیلم را حتماً ببینید.

زرنگ بازی

سال ساخت: ۲۰۲۳
امتیاز: ۷.۳
کارگردان: جرمایا زیگار
بازیگران: آدام سندلر، کویین لطیفه و بن فاستر

داستان این فیلم ورزشی خارجی درباره پیشاهنگ اتحادیه ملی بسکتبال است که با بازیکنی بااستعداد اما بی‌تجربه آشنا می‌شود و سعی می‌کند او را برای NBA آماده کند.

بوکسور

سال ساخت: ۱۹۹۷
امتیاز: ۷ از ۱۰
کارگردان: جیم شریدن
بازیگران: دانیل دی-لوئیس، امیلی واتسون و برایان کاکس

داستان فیلم درباره بوکسوری است که پس از ۱۴ سال زندانی بودن آزاد می‌شود و قصد دارد دنیای پیرامون خود را از نو بسازد.

شکست، پیروزی و حرکت!

داستان یک شوالیه

سال ساخت: ۲۰۰۱
امتیاز: ۶.۹ از ۱۰
کارگردان: برایان هالگلند
بازیگران: هیث لجر، شانین سوسامون و مارک ادی

داستان فیلم درباره «ویلیام تاچر»، دوره‌گردی است که با جعل عنوان «لرد اولریک» وارد مسابقات مبارزه با نیزه شوالیه‌ها می‌شود.

شکست، پیروزی و حرکت!

کد خبر 683273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.