بهبود شبکه آب در ۱۴ شهرستان و ۱۶۲ روستا

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: به طور همزمان ۳۲ پروژه روستایی و ۲۸ پروژه شهری در راستای آبرسانی و پایداری شبکه آب به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا کرمی‌نژاد امروز _یکشنبه، پنجم شهریورماه_ در آئین افتتاحیه ۶۰ پروژه آب‌رسانی در ۱۴ شهرستان و ۱۶۲ روستا، اظهار کرد: با افتتاح و بهره‌برداری تعداد ۳۲ پروژه با ارزشی بالغ بر ۳,۲۰۰ میلیارد ریال جمعیتی روستایی بالغ بر هفتاد هزار نفر از نعمت آب شرب بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: پروژه‌های روستایی افتتاح شده شامل، ۲۴۲ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، تجهیز ۱۸ حلقه چاه، بازسازی و احداث ۵ باب مخزن آب شرب به حجم هزار مترمکعب، بازسازی و احداث هفت باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۱۹ لیتر در ثانیه در ۱۶ شهرستان استان خوزستان بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با تاکید بر اینکه اعتبارات هزینه شده برای اجرای پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی تأمین شده است، اضافه کرد: افتتاح این پروژه‌ها منجر به آبرسانی و ارتقا سطح پایداری آب در بیش از ۱۶۲ روستای استان با تعداد هفده هزار خانوار و افزایش ظرفیت تأمین آب روستایی به میزان بیش از ۵۳ هزار متر مکعب در شبانه‌روز می‌شود.

وی تصریح کرد: همزمان ۲۸ پروژه آبرسانی شامل خرید و اجرای ۱۰۸ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، حفاری و تجهیز ۱۳ حلقه چاه، بازسازی و احداث هشت باب مخزن آب شرب به حجم هشت‌هزار مترمکعب، خرید، نصب و راه‌اندازی یک باب سامانه حذف کدورت در سطح ۱۴ شهرستان استان خوزستان به بهره‌برداری رسید که منجر به ارتقا سطح پایداری کمی و کیفی تعداد ۲۰ شهر استان با جمعیتی بالغ بر ۲۷۳ هزار نفر و افزایش ظرفیت تأمین آب شرب به میزان بیش از ۱۰۷ هزار متر مکعب در شبانه‌روز می‌شود.

کد خبر 683222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.