اعضای شورای شهر تبریز با واگذاری پیمان‌های خدمات شهری موافقت کردند

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز از موافقت اعضای شورای شهر تبریز با واگذاری پیمان‌های خدمات شهری به یک شرکت تعاونی مجاز خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری تبریز، احد صادقی در جلسه علنی شورای شهر که پیرامون بررسی لایحه شهرداری تبریز در خصوص برگزاری مناقصه واگذاری پیمان‌های امور خدمات شهری شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات این لایحه ساماندهی نیروی انسانی است.

وی از موافقت اعضای شورای شهر تبریز با واگذاری پیمان‌های خدمات شهری به یک شرکت تعاونی مجاز خبر داد و افزود: عمده موضوع بررسی شده در کمیسیون خدمات شهری بحث ماشین‌آلات، تجهیزات و مکانیزاسیون رفت و روب معابر است.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۸ دستگاه خودروی شش تنی، ۲۶ دستگاه نیسان جمع‌آوری زباله، ۴۰ دستگاه نیسان نخاله، ۱۵ دستگاه شستشو و ۱۵ دستگاه نیسان برای جاروب فعالیت دارند که این حجم از ماشین‌آلات باید برای سال اول حفظ شود و حداقل یک سوم این ماشین‌آلات که در عقد پیمان باید لحاظ شود باید توسط شرکت برنده تأمین شود.

صادقی تصریح کرد: بحث نیروی انسانی نیز باید در این پیمان‌ها مورد توجه قرار گیرد و قانون کار و قوانین جاری اداره کل کار و رفاه اجتماعی در این شرکت‌ها لحاظ شود.

وی با تاکید بر مجهز و به روز بودن مکانیزم نظارت از سوی کارفرما، گفت: آمار کارگران حوزه تنظیف شهرداری هزار و ۷۲۴ نفر است که بخشی از این کارکنان تبدیل وضعیت شده‌اند.

روح الله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز با تاکید بر عرضه برآورد دقیق تجربه شرکت تدبیر اندیش برای استفاده از تجربه این شرکت، افزود: اگر این شرکت‌ها بتوانند تحولی در وضعیت نیروی انسانی ایجاد کنند، بسیار ارزشمند است.

وی اساس مصوبه مجلس را فراتر از این موضوع دانست و تاکید کرد: در این مصوبه حذف شرکت‌های واسط تأمین نیرو هدف است نه شرکت‌هایی که خدمات عمرانی ارائه می‌کنند.

در ادامه شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: موضوع قرارداد مستقیم کارکنان را سال‌ها است که از وزرات کشور و دولت پیگیری می‌کنیم، اما با مخالفت موضوع قرارداد مستقیم از سوی وزرات کشور مواجه بودیم.

وی ادامه داد: در همین راستا موضوع ایجاد یک شرکت برای ساماندهی کارگران، یکی اولویت‌های شورای شهر است.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به اتفاق آرا با برگزاری مناقصه واگذاری پیمان‌های خدمات شهری تبریز به یک شرکت تعاونی مجاز موافقت کردند.

کد خبر 683195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.