«کمیسیون پایش» سنگ آسیاب مشکلات مدیریت شهری اصفهان

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، حقوقی و پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این کمیسیون تلاش می‌کند سنگ آسیاب تمام موارد گره‌خورده باشد و مشکلات را رفع کند تا حرکت شهرداری و سازمان‌های وابسته در مسیر روان شود.

احمدرضا مصور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان، از «پایش و نظارت بر مصوبات شورا» به «برنامه‌ریزی، حقوقی و پایش و نظارت بر مصوبات شورا» تغییر نام پیدا کرد.

وی با بیان اینکه دلیل تغییر نام این کمیسیون آن است که متناظر با معاونت‌ها و مدیریت‌های شهرداری، در شورای اسلامی شهر نیز کمیسیون داشته باشیم، افزود: البته به‌طور طبیعی، مباحث حقوقی و مصوبات شورا در زمینه‌هایی همچون تأکیدات بودجه، پیگیری و کنترل پروژه در کمیسیون پایش بررسی می‌شد که در حال حاضر نیز این اقدام انجام می‌شود، اما طبق تأکیدات اعضای شورا، قرار شد که این موضوع مدون‌تر و منظم‌تر باشد.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، حقوقی و پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در واقع با تقسیم وظایف داخلی بین کمیسیون‌های مختلف شورا، سعی می‌کنیم تمرکز بهتری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در سال سوم شورای ششم، اعضا تاکید دارند لیست کارهایی شامل حدود ۱۰۰ مورد که جزو اولویت‌های شورا است و باید مورد رسیدگی قرار گیرد، بین کمیسیون‌ها تقسیم‌بندی شود که موضوع فرایندها، مورد توجه کمیسیون پایش است.

وی با بیان اینکه به‌عنوان مثال در فرایند سرا ۱۰، درآمدهای شهرداری و علاوه بر تخصصی بودن محتوا و سبک و سیاق موضوع مورد توجه کمیسیون پایش است، اضافه کرد: همچنین بخش‌هایی از این سامانه، تخصص شهرسازی و هماهنگی بین بخش‌ها است و در این کمیسیون باید مطمئن باشیم، سامانه‌هایی همچون سرا ۱۰ و اصنو خدمات مناسبی به شهروندان ارائه می‌کند.

مصور با بیان اینکه در نقاطی که شهروندان نیز طرفی از موضوع هستند، فرایند فرایندها باید آسان‌تر شود، گفت: اجرا نشدن مصوبات شورای اسلامی شهر نیز مورد توجه کمیسیون پایش است، مانند مواردی که شورا به این نتیجه رسید، تعدادی از مصوبات درآمدی باید اصلاح شود و با حضور مسئولان ذی‌ربط، در این کمیسیون، موضوع مورد بحث قرار می‌گیرد و به طرح یا لایحه تبدیل می‌شود تا به‌جای اصلاح موضوعی، فرایند را اصلاح کنیم.

حدود ۴ مورد اصلاح فرایند در لوایح درآمدی باقی‌مانده است

وی با بیان اینکه در نقطه‌ای هستیم که در لوایح درآمدی مشکلی نداریم و فقط سه یا چهار مورد باقی‌مانده است که در جریان اصلاح قرار دارد، اضافه کرد: بنا داریم به پروژه‌ها و هزینه‌های آن ورود کنیم تا کمیسیون تخصصی، اصل موضوع اجرای پروژه و کمیسیون پایش، رویه انجام شدن آن در زمان مقرر، دلایل توقف و تأخیرها و رفع رجوع آن، به‌ویژه رفع رجوع بین شهرداری و سایر دستگاه‌ها را انجام دهد.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، حقوقی و پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال با توجه به تصویب قوانین جدید، شهرداری نمی‌تواند به سازمان‌های خدمات‌رسان، هزینه‌ای ارائه کند که باید به راهکاری برسیم و به قانون نیز پایبند باشیم.

وی با بیان اینکه کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان تلاش می‌کند سنگ آسیاب تمام موارد گره‌خورده باشد و مشکلات را رفع کند، اضافه کرد: سعی می‌کنیم گره‌های موجود در مسیر شهرداری و سازمان‌های وابسته را باز کنیم تا این حرکت روان شود و در عین حال از آن مراقبت می‌کنیم، باید در این زمینه جدی باشیم تا قبل از مطرح شدن موضوع از سوی نهادهای نظارتی، هرچه جلوتر می‌رویم مشکلات و خطاها را کمتر کنیم که تاکنون این اقدام را به‌خوبی جلو برده‌ایم.

مصور با بیان اینکه ترکیب کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان از پنج نفر به هفت نفر افزایش پیدا کرد که موجب تقویت زمینه‌های تخصصی آن می‌شود و به‌نظر می‌رسد ترکیب قوی و خوبی پیدا کرده است، گفت: «ابوالفضل قربانی» رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری، «سیدامیر سامع» رئیس کمیسیون خدمات شهری، «عباس حاج‌رسولی‌ها» رئیس کمیسیون اقتصادی، «مجید نادرالاصلی» رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار، «علی صالحی» سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان و «مصطفی نباتی‌نژاد» رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اعضای این کمیسیون هستند.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم کمیسیون پایش زمینه‌های کار را فراهم کند و تسهیل‌کننده آن باشد تا آنچه که شورای اسلامی شهر به‌عنوان هدف‌گذاری چندساله و هدف‌گذاری بر اساس برنامه تعیین کرده است، اجرا شود و انحرافات را اصلاح و شهرداری سریع‌تر حرکت کند.

کد خبر 683081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.