هوای اصفهان تا ۶ درجه خنک می‌شود

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش سه تا شش درجه‌ای کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان خبر داد.

معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی برای امروز در سطح استان به صورت صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از بعدازظهر وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به ویژه در نیمه شرقی استان همراه با تندباد لحظه‌ای و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق شرقی و مرکزی استان به واسطه گردوخاک نیز طی امشب و فردا وجود خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف وزش باد، گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از امروز آغاز شده و تا پایان فردا در مناطق مستعد تداوم دارد.

وی فعالیت وزش باد، گردوخاک، وقوع تندباد لحظه‌ای در اوایل شب در مناطق شمال شرق و شرق، خیزش گردوخاک با کاهش دید و کیفیت هوا را از مخاطرات این سامانه دانست و اظهار کرد: شهرستان‌های خوروبیابانک، چوپانان، اردستان، مهاباد، زواره، انارک، نائین، ورزنه، بادرود، اصفهان، شرق اصفهان، نجف‌آباد، مورچه‌خورت، مبارکه، زرین‌شهر و کبوترآباد مستعد فعالیت‌های سامانه است.

معتمدی افزود: خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا، قرار گرفتن در شرایط ناسالم، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و کهنسال و نهال‌ها، احتمال اختلال در مسیرهای مواصلاتی با استان‌های سمنان و یزد از اثرات مخاطرات سامانه وزش باد و خیزش گردوخاک است.

وی تصریح کرد: اجتناب از حضور در فضای باز به ویژه گروه‌های حساس، مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره توصیه می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان سه تا شش درجه خنک‌تر خواهد شد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۴۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا، به ۱۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۴ درجه سانتی‌گراد و بوئین‌میاندشت با دمای ۹ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 682930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.