وجود علمای اهل سنت فرصت مغتنمی برای کشور است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: وجود علمای اهل سنت همچون ماموستا فایق رستمی، فرصت مغتنمی برای استان کردستان و کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عزت‌الله ضرغامی، امروز _شنبه چهارم شهریورماه_ در سفر به استان کردستان و در دیدار با ماموستا فایق رستمی، امام جمعه شهر سنندج اظهار کرد: وجود امثال ماموستا رستمی برای استان کردستان و کشور بسیار پربرکت و مغتنم است.

وی افزود: کردستان استان بسیار مهمی برای کشور است و مردم غیوری دارد و امثال ماموستا رستمی، مایه امیدواری برای مردم هستند.

وزیر میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: امروز از چند پروژه را در استان کردستان بازدید کردم و از طرف دولت و به نمایندگی از آن خدمت مردم کردستان رسیده‌ام.

وجود علمای اهل سنت فرصت مغتنمی برای کشور است

ضرورت توجه به زیرساخت‌های گردشگری در کردستان

فایق رستمی، امام جمعه شهر سنندج نیز در این دیدار تاکید کرد: فداکاری مردم کردستان در راه کشور و انقلاب زیاد بوده و در استان کردستان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما این استان حمایت بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری کردستان در بخش‌های مختلف تصریح کرد: معادن، مناطق گردشگری، مرز ترانزیتی باشماق و دریاچه زریبار از ظرفیت‌های این استان است، اما توجه زیادی به آن‌ها از لحاظ زیرساختی نشده است.

امام شهر سنندج تاکید کرد: استان کردستان دارای ظرفیت‌های گردشگری زیادی است که اگر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری شود می‌تواند در جذب توریست، اشتغال‌زایی و درآمدزایی مؤثر واقع شود.

رستمی با اشاره به مشکل بیکاری جوانان در کردستان، ادامه داد: چنانچه درآمدهای معادن و مرز باشماق مریوان در استان صرف شود در رفع بسیاری از مشکلات از جمله مشکل اشتغال جوانان مؤثر خواهد بود.

وی گفت: کردستان از لحاظ درآمد گندم جزو استان‌های اول کشور است و کشاورزان ما نیاز به حمایت بیشتری دارند.

به گزارش ایمنا، سیدعزت‌الله ضرغامی هم‌زمان با هفته دولت به منظور بازدید از چند پروژه شاخص گردشگری و بررسی وضعیت مرز باشماق مریوان در استان کردستان حضور پیدا کرد.

وی در نخستین گام از سفر خود به کردستان، از دو پروژه هتل شادی دو سنندج و مجتمع گردشگری الماس غرب این شهرستان بازدید کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه سفر یک‌روزه خود به این استان، عازم شهرستان مریوان می‌شود و ضمن حضور در مرز بین‌المللی باشماق مریوان، در جریان روند ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی قرار می‌گیرد.

حضور در منطقه جهانی هورامان و بازدید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و کارگاه‌های صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های وزیر میراث فرهنگی در استان کردستان است.

کد خبر 682844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.