۳۱۶ پروژه در استان کردستان به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شود

استاندار کردستان گفت: ۳۱۶ پروژه به ارزش پنج هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان در ایام هفته دولت در استان کردستان آماده افتتاح است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه امروز _جمعه سوم شهریورماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع پنج هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان پروژه برای این ایام در استان کردستان آماده افتتاح شده است که شامل ۳۱۶ پروژه می‌شود.

وی افزود: ۲۳ پروژه در حوزه‌های مختلف نیز در این ایام کلنگ‌زنی می‌شود که ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار را شامل می‌شود.

استاندار کردستان ادامه داد: رویکرد دولت سیزدهم اتمام و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است به جای اینکه پروژه‌ای جدید شروع شود، مگر اینکه پروژه‌ای ضرورت داشته باشد و کلنگ‌زنی شود.

وی اضافه کرد: در استان کردستان تعدادی پروژه کلان نیمه‌تمام را داریم که دو دهه از شروع آنها می‌گذرد و امسال تا پایان سال تعدادی از این پروژه‌ها به اتمام می‌رسد.

زارعی کوشا به سفر سال گذشته رئیس جمهوری به استان کردستان اشاره و تصریح کرد: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل این سفر به استان تخصیص یافت که اعتبارات سال ۱۴۰۱ به صورت کامل تعلق گرفت.

وی به سفر مدیران ارشد کشوری همچون رئیس جمهور و وزیر کشور و سایر وزرا طی دو سال گذشته به استان کردستان اشاره کرد و گفت: در مجموع از محل سفر رئیس جمهور ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان مصوب شده است.

استاندار کردستان تصریح کرد: توجه دولت به استان کردستان یکی از مطالبات اصلی است که باید مدیران کشور را نسبت به کردستان حساس کنیم و به جهش شاخصه‌های توسعه کمک کنیم که وضعیت استان نشان از تحقق این مسئله دارد.

تملک اراضی محدوده مرز باشماق در راستای ساماندهی مرز

وی در ادامه گفت: تملک اراضی محدوده مرز باشماق مریوان در ۱۰ روز گذشته در راستای ساماندهی این مرز صورت گرفت که بابت تملک این اراضی ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان راهداری واریز شده است.

زارعی کوشا اضافه کرد: در بودجه سنواتی که لایحه آن به مجلس ارسال شده است رتبه بودجه استان از ۲۴ به ۱۰ ارتقا یافته است که بودجه استان ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان را شامل می‌شود.

وی در ادامه به میزبانی استان کردستان در بحث پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: پیاده‌روی اربعین در این ایام فرصت بسیار گرانبهایی برای استان است که خوشبختانه شرایط بسیار خوبی در مرز باشماق مریوان فراهم شده است و ما باید سعی کنیم این سفر را برای استان ماندگار کنیم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در راستای شفافیت بخشی و اطلاع رسانی روشن پیرامون مدیران استان ما سامانه نظارت انتصابات و اطلاعات مدیران استان را راه اندازی کردیم که اطلاعات مدیریتی بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مدیر در سامانه بارگذاری شده است.

بهره‌برداری از پروژه راه آهن سنندج _ همدان تا پاییز امسال

وی در مورد آخرین وضعیت پروژه راه آهن سنندج _ همدان نیز گفت: این پروژه از سال ۱۳۸۴ آغاز شده که تا سال ۱۴۰۰ فقط یک هزار میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص یافته بود. این پروژه را با ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم که در یکسال گذشته ۹۳۵ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافته است و ظرف یکی دو ماه آینده با سفر رئیس جمهور به استان افتتاح خواهد شد.

زارعی کوشا اضافه کرد: در حوزه مسکن ملی ۸۵ هزار متقاضی تأیید شده نهایی داریم در صورتی که ۳۷ هزار واحد سهمیه ماست که در این حوزه رتبه اول کشور را کسب کردیم و این آمار نشان دهنده تقاضای بالای مسکن در استان است.

وی تصریح کرد: پروژه تالار فرهنگ شهر سنندج نیز یکی از پروژه‌های کلان ماست که در سفر قبلی رئیس جمهور به استان ۱۰۰ میلیارد تومان به آن تخصیص یافت و تلاش می‌کنیم در سفر بعدی ایشان هم برای این پروژه مجدداً اعتبار بگیریم که تا پایان دولت پروژه تکمیل و افتتاح شود.

کد خبر 682678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.