بهره‌برداری آکواریوم اصفهان به مدیریت ناژوان محول می‌شود/ لزوم تشکیل کمیته حسابرسی شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، جزئیات جلسه کمیسیون تلفیق این هفته شورای ششم را تشریح کرد.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان روز سه‌شنبه از ساعت ۶ بامداد آغاز شد و تا حدود ساعت ۱۵ ادامه یافت.

وی افزود: در ابتدای این جلسه، نشست مشترکی با حضور شهردار اصفهان و معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار درباره نظافت و فضای سبز شهر برگزار و چالش‌ها، نقاط قوت و ضعف و اقدامات لازم و انجام شده در این بخش‌ها و سایر بخش‌های خدمات شهری همچون رفت‌وروب و حمل پسماند به‌عنوان مواردی که بسیار مورد توجه شهروندان اصفهانی است، مطرح شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه درباره برنامه مدیران شهری برای ادامه و ارتقای فعالیت‌های حوزه خدمات شهری، جلسه‌ای چهار ساعته برگزار و تمام ابعاد آن بررسی شد، خاطرنشان کرد: در این جلسه مدیران شهری گزارش‌هایی از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده ارائه کردند و اعضای شورا نیز با توجه به موارد مطرح شده از سوی شهروندان و نظرات خود، به مواردی اشاره کردند و به جمع‌بندی خوبی رسیدیم تا بعضی اقدامات با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی انجام شود.

وی با اشاره به گزارش حسابرسی فعالیت‌های مالی در سال گذشته اضافه کرد: تا پایان شهریورماه امسال مهلت داریم در این رابطه در کمیسیون تلفیق اظهار نظر کنیم؛ البته حسابرس منتخب شورا که حسابرسی فعالیت‌های مالی و اجرایی سال قبل شهرداری را انجام داده بود، گزارش خود را ارائه کرد و نظرات و مواردی که باید در ادامه اصلاح شود نیز مطرح شد.

نورصالحی با بیان اینکه در ادامه جلسه کمیسیون تلفیق، تشکیل کمیته حسابرسی شهرداری مورد بحث قرار گرفت، افزود: به‌تازگی بخشنامه‌ای از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است که طبق آن باید کمیته حسابرسی شهرداری‌ها تشکیل شود.

تاکید اعضای شورای ششم اصفهان بر افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه گردشگری

وی اضافه کرد: ابهاماتی درباره مباحث قانونی تشکیل کمیته حسابرسی شهرداری مطرح بود و قرار شد پس از روشن شدن آن در جلسات آینده بیشتر بررسی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورا، فعالیت‌ها و انتخاب مجموعه هیئت امنا و مدیر مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح و قرار شد در آینده تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: انتقال بهره‌برداری آکواریوم اصفهان از بهره‌بردار خصوصی به مدیریت ناژوان نیز مطرح شده است تا با توجه به اتمام قرارداد سرمایه‌گذار، در ماه جاری، ادامه بهره‌برداری و مدیریت آن به این مجموعه منتقل شود.

نورصالحی افزود: لایحه انتقال بهره‌بردار از سرمایه‌گذار به شهرداری درباره موضوعات فنی، توجه به بهره‌برداری بهینه، حفظ طراوت و شادابی و سایر موارد و ادامه بهره‌برداری به روال ماه‌های قبلی سال جاری مطرح شده است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر بر افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه گردشگری تاکید داشتند، گفت: بخش ابتدایی جلسه زمان بیشتر را از جلسه کمیسیون تلفیق به خود اختصاص داده بود؛ با توجه به اینکه دغدغه تمام شهروندان این است که فضای سبز چه سرنوشتی خواهد داشت و وجود شرایط بحرانی در زمینه تأمین آب برای آبیاری، موجب می‌شود که توجه همه به دلیل خشک شدن رودخانه زاینده‌رود و بیشتر چاه‌ها، به این موضوع باشد.

کد خبر 682583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.