حق‌پخش تلویزیونی فوتبال میان باشگاه‌ها و صداوسیما ۵۰-۵۰ شد + عکس

بر اساس اعلام مهدی تاج، حق‌پخش بین تیم‌ها و صداسیما ۵۰-۵۰ شده است و دولت کسری منابع مالی رسانه ملی را اضافه می‌کند و نکته جالب اینجاست وزارت ورزش‌وجوانان به نمایندگی از باشگاه‌ها این قرارداد را امضا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تا امروز باشگاه‌های لیگ برتری، فدراسیون و سازمان‌لیگ فوتبال باتوجه به نادیده گرفته شدن حق‌پخش تلویزیونی فوتبال در برنامه هفتم توسعه اقتصادی و اجتماعی، نامه‌های مختلفی به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای کمسیون تلفیق مجلس ارسال کرده و خواستار تجدیدنظر در این رابطه شده‌اند و باید منتظر ماند تا در نهایت مجلس این حرف حق را بشنود و راهی برای رسیدن فوتبال ایران به حق‌پخش تلویزیونی پیدا کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا حق‌پخش فوتبال ایران را ارزیابی و اعلام کردند که حدوداً ۴۵۰ میلیون یورو ارزش لیگ برتر برای حق‌پخش است. عددی که فوتبال را درمان می‌کند. گفته می‌شود ۴۵۰ میلیون یورو حق‌پخش تلویزیونی به فوتبال داده شده که باتوجه به مبنای سازمان لیگ فوتبال برای قیمت دلار (۵۰ هزار تومان) معادل ۲۴ هزار و ۶۸۹ میلیارد تومان است.

البته قرار باشد این ۴۵۰ میلیون یورو بر اساس قوانین لیگ برتر جزیره انگلیس تقسیم شود، نیمی از آن به‌صورت مساوی و نیمی دیگر بر اساس رتبه هر تیم بین ۱۶ باشگاه لیگ برتر تقسیم خواهد شد و با این اوصاف ۲۲۵ میلیون یورو به صورت مساوی، ۱۱۲.۵ میلیون یورو براساس میزان بازدید تلویزیونی و ۱۱۲.۵ میلیون یورو براساس رتبه پایانی بین ۱۶ باشگاه لیگ برتری تقسیم می‌شود.

چنانچه فقط نیمی از حق‌پخش تلویزیونی که قرار است به‌صورت مساوی بین تیم‌ها تقسیم شود، به آن‌ها برسد، به این معناست که هر باشگاه به رقمی معادل ۷۵۰ میلیارد تومان (۱۵ میلیون دلار) می‌رسد. این درحالی است که طبق فرم بودجه ارائه شده توسط باشگاه‌ها، بیشترین بودجه برای حقوق و دستمزد بازیکنان مربوط به تراکتور با ۳۲۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است.

بدین ترتیب باشگاه‌های لیگ برتری با استفاده از حق‌پخش تلویزیونی به‌راحتی هرچه تمام‌تر می‌توانند حقوق و دستمزد بازیکنان‌شان را بدهند، زیرساخت‌های‌شان را درست کنند و بازیکنان باکیفیت به‌خدمت بگیرند که البته تنها با تقسیم نیمی از حق‌پخش تلویزیونی میان باشگاه‌ها این اتفاق رخ می‌دهد.

اکنون اما براساس مشاهدات، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با ارسال نامه رسمی به سازمان‌لیگ فوتبال اعلام کرد حق‌پخش بین تیم‌ها و صداسیما ۵۰-۵۰ شده است و دولت کسری منابع مالی رسانه ملی را اضافه می‌کند. ضمن اینکه نکته جالب اینجاست وزارت ورزش‌وجوانان به نمایندگی از باشگاه‌ها این قرارداد را امضا می‌کند.

حق‌پخش تلویزیونی فوتبال میان باشگاه‌ها و صداوسیما ۵۰-۵۰ شد + عکس

کد خبر 682519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.