الجزایر در حوزه اقتصادی و گردشگری سوابق خوبی دارد

استاندار اصفهان در دیدار رئیس مجلس شورای ملی الجزایر بر توسعه روابط بین‌المللی میان استان‌های الجزایر و اصفهان تأکید کرد.

به گزارش ایمنا، امروز یکم شهریور ماه، رئیس مجلس شورای ملی الجزایر که در صدر هیئت پارلمانی به اصفهان سفر کرده است با استاندار اصفهان و معاونین استاندار دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان اظهار کرد: در ملاقات‌هایی که رئیس مجلس شورای ملی الجزایر در روزهای گذشته با رئیس جمهور، وزیر امورخارجه و مجلس شورای اسلامی داشتند مباحث خوبی برای توسعه روابط میان دو کشور مطرح شد.

وی افزود: در ادامه فرصتی شد تا میزبان این هیئت پارلمانی در اصفهان باشیم تا ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری استان را به آنان معرفی کنیم، در مجموع چنین بازدیدهایی می‌تواند بر توسعه روابط بین‌المللی میان کشور ما و کشور دوست و برادر الجزایر منجر شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: حضور این هیئت را مقدمه‌ای برای امتداد روابط در حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی می‌دانیم، تاریخ مبارزات و مقاومت‌های مردم الجزایر در مقابل استعمار فرانسه همیشه الهام بخش بوده است.

مرتضوی بیان کرد: با پیشینه تاریخی که برای دو کشور وجود دارد و همکاری‌هایی که پس از انقلاب اسلامی میان دو ملت به وجود آمده زمینه‌های توسعه روابط فراهم شده است.

وی بیان کرد: سفر مقامات دو کشور می‌تواند زمینه اقدامات بعدی را فراهم کند، الجزایر در حوزه‌های اقتصادی و گردشگری سوابق بسیار خوبی دارد و این تجربیات می‌تواند برای ما الهام بخش باشد.

استاندار اصفهان گفت: آمادگی پذیرش هیئت‌های اقتصادی الجزایر را در ایران و اصفهان داریم تا زمینه‌های مناسبی برای توسعه روابط فراهم شود.

الجزایر در حوزه اقتصادی و گردشگری سوابق خوبی دارد

روابط پارلمانی میان الجزایر و ایران قابل توسعه و ارتقا است

ابراهیم بوغالی رئیس مجلس شورای ملی الجزایر نیز در این ملاقات ضمن تقدیر از میزبانی اصفهان، اظهار کرد: پیشرفتی که در روابط اقتصادی دو کشور نمایان است خبر از گشایش‌های بیشتر در توسعه روابط میان دو کشور می‌دهد.

وی ادامه داد: هر دو کشور در یک سنگر قرار دارند و ایران کشور مورد اعتمادی است و با پیشرفت‌هایی که در ایران وجود دارد امیدواریم همکاری‌های خوبی میان دو کشور رقم بخورد.

رئیس مجلس شورای ملی الجزایر بیان کرد: به دنبال افزایش روابط اقتصادی و تجاری با ایران و اصفهان هستیم و علاقمند هستیم رابطه با ایران در سطح روابط بسیار خوب سیاسی کشور ما قرار بگیرد.

بوغالی گفت: در این گسترش همکاری‌ها قطعاً برای اصفهان جایگاه بسیار خوبی وجود خواهد داشت، اراده دو کشور برای پیشرفت و پیشبرد روابط قطعی است.

وی عنوان کرد: در روزهای اخیر شاهد پیگیری رسانه‌های بین‌المللی از این سفر هستیم که نکته قابل توجهی است.

رئیس مجلس شورای ملی الجزایر ادامه داد: نه تنها ایران و الجزایر بلکه دنیا هم می‌تواند به این تعاملات نگاه خاصی داشته باشد، تمام دنیا به نهضتی که در ایران به وجود آمده و گشایشی که در الجزایر وجود دارد توجه خواهند کرد.

بوغالی با تاکید بر همکاری پارلمانی میان دو کشور، گفت: اینگونه روابط می‌تواند در آینده راهگشا باشد و به توسعه هر دو کشور کمک کند.

کد خبر 682267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.