دولت نگاه ویژه‌تری به استان‌ها در بحث اختصاص اعتبارات داشته باشد

استاندار اصفهان با بیان اینکه این استان در موضوع تخصیص اعتبارات، همیشه از استان‌های هم‌تراز خود عقب‌تر بوده است، گفت: دولت نگاه ویژه و توجه جدی‌تر به استان‌ها در بحث اختصاص اعتبارات داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی، صبح امروز _چهارشنبه یکم شهریورماه_ در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان اصفهان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در حالی که در دوران دفاع مقدس جمعیت استان اصفهان، شش درصد از جمعیت کل کشور بوده است، اما ۳۱ درصد از اعزام‌های رزمندگان به جبهه‌های حق علیه باطل از این استان انجام می‌شده و نزدیک به ۱۱ درصد از شهدای کل کشور، شهدای اصفهانی هستند.

وی افزود: استان اصفهان با وجود این آمار خیره‌کننده، در بحث تخصیص اعتبارات، همیشه نسبت به استان‌های هم‌تراز خود عقب‌تر بوده و در شش دولت قبلی نگاه خوبی به این استان وجود نداشته و این نگاه در این دولت هم استمرار پیدا کرده است.

استاندار اصفهان با تشکر از سفر حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی‌مقدم به اصفهان، خطاب به وی گفت: به‌طور قطع کمک‌هایی که برای حوزه‌های مختلف وعده دادید، به کسانی که در این بخش‌ها فعالیت می‌کنند، انگیزه می‌دهد و امیدواریم با توجه به شناختی که در این جلسه از مباحث مطرح شده به دست آوردید، در جلساتی که با مقامات کشوری دارید، خواستار توجه جدی‌تر دولت به استان‌ها به‌خصوص در بخش اختصاص اعتبارات شوید.

وی اضافه کرد: نیروهای انقلابی و مکتبی در مجموعه‌های فرهنگی و پایگاه‌های بسیج و حوزه تربیت می‌شوند، اما با متمرکز شدن بودجه حوزه‌های فرهنگی در تهران، سینماگران، خانه تئاتر از این بودجه منتفع می‌شوند اما نیروهای انقلابی در استان‌ها که دغدغه کار فرهنگی دارند دیده نمی‌شوند.

مرتضوی در این جلسه که با هدف بررسی اقدامات کارگروه‌های مختلف حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد و کارگروه‌های فضای مجازی و هیئت‌های مذهبی در آن به بیان اقدامات انجام شده خود در این حوزه پرداختند، خواستار توجه ویژه به بخش فضای مجازی با توجه به تمرکز شدید دشمن روی این بخش شد.

به گزارش ایمنا، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در نخستین سفر استانی پس از انتصاب از سوی مقام معظم رهبری به اصفهان سفر کرد و صبح امروز در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت این استان حاضر شد. حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم در این جلسه قول همکاری و تأمین بخشی از هزینه‌های ساخت سریال‌های فاخر برای سرداران شهید اصفهان، حاج‌حسین خرازی و حاج‌احمد کاظمی را داد.

کد خبر 682044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.