رئیس مجلس الجزایر وارد اصفهان شد

رئیس مجلس الجزایر در صدر هیئتی پارلمانی با استقبال دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار، وارد اصفهان شد.

به گزارش ایمنا، ابراهیم بوغالی رئیس مجلس ملی الجزایر در صدر هیئتی پارلمانی شامگاه امشب _سه‌شنبه سی‌ویکم مردادماه_ با استقبال سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی وارد اصفهان شد.

استاندار اصفهان در بدو ورود رئیس مجلس الجزایر اظهار کرد: از اینکه اصفهان را به عنوان مقصد دوم سفر خود در ایران انتخاب کردید بسیار خرسندیم. اکثر مقامات کشورهای مختلف که به ایران می‌آیند، به اصفهان نیز سفر می‌کنند و من به عنوان استاندار اصفهان وظیفه خود می‌دانم که به استقبال این عزیزان بروم.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم شرایط را برای توسعه روابط در حوزه‌های اقتصادی فراهم کنیم، افزود: ایران و الجزایر علاوه بر اشتراکات فرهنگی و سیاسی و تشابه مواضع این دو کشور در موقعیت‌های مختلف در رویدادهای جهانی، متأسفانه در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی همکاری‌های کمتر را داشته است.

مرتضوی تصریح کرد: ما از ارتباط و افزایش تعاملات با الجزایر استقبال می‌کنیم و امیدواریم این تعاملات بتواند به درجه قابل قبولی برسد، زیرا کشور الجزایر را واقعاً کشور برادر خود می‌دانیم و مواضع قاطع شما در مقابله با رژیم صهیونسیتی دل همه مردم ما را شاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: توجهی که شما به مصالح امت اسلام دارید نیز برای ما بسیار ارزنده است و به ما برای توجه و علاقه‌مندی بیشتر برای ارتباط بهتر با الجزایر انگیزه می‌دهد.

مردم الجزایر برای ملت ایران بسیار احترام قائل هستند

رئیس مجلس الجزایر نیز با ابراز خرسندی از سفر به اصفهان، اظهار کرد: از ابتدای سفر به ایران دیدارهایی با رئیس مجلس، وزیر امور خارجه و رئیس جمهور ایران در تهران داشتیم.

وی با ابراز امیدواری از بهبود و تقویت روابط ایران و الجزایر افزود: امیدواریم دریچه همکاری‌ها به سمت روابط بسیار بهتری باز شود و روابط اقتصادی ما در سطح روابط سیاسی ارتقا پیدا کند.

ابراهیم بوغالی در پایان تصریح کرد: مردم الجزایر برای ملت ایران بسیار احترام قائل هستند، چرا که ایران کشور تاریخ، تمدن و فرهنگ محسوب می‌شود و تأثیر به سزایی در گذشته داشته است.

بازدید از آثار تاریخی و میراث فرهنگی اصفهان و ملاقات با استاندار اصفهان در راستای توسعه روابط گردشگری، اقتصادی و تجاری از جمله برنامه‌های رئیس مجلس الجزایر در اصفهان است که صبح فردا انجام خواهد شد.

کد خبر 682031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.