سند ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی استان کردستان منعقد شد

تفاهم‌نامه سنددار کردن بافت‌های ناکارآمد شهری با همکاری مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان به عنوان سند ساماندهی و تثبیت مالکیت سکونتگاه‌های غیررسمی کردستان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امضاء شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، امروز _سه‌شنبه سی‌ویکم مردادماه_ تفاهم‌نامه سنددار شدن بافت‌های ناکارآمد شهری کردستان با هدف تعیین تکلیف، ساماندهی و تثبیت مالکیت سکونتگاه‌های غیررسمی واقع در اراضی تحت تملک راه و شهرسازی و در اجرای بند (م) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، به امضای معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، استاندار کردستان و مدیر کل راه و شهرسازی استان رسید.

حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این جلسه با اشاره به اینکه این سازمان تمام تلاش خود را در خدمت‌گذاری به مردم بویژه مردم مناطق محروم دارد، اظهار کرد: در راستای سفر رئیس قوه قضائیه به استان کردستان و تحقق مصوبات سفر ایشان از محل اعتبارات ملی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ساختمان اداری واحد ثبتی سروآباد خریداری و آماده ارائه خدمات به شهروندان این شهرستان است.

وی افزود: طی سه ماه آینده پنج‌هزار سند در مناطق حاشیه‌ای استان کردستان صادر و به مالکان اهدا می‌شود و هفت پهنه حاشیه‌ای و فرسوده سنندج نیز به زودی تعیین تکلیف و مستندسازی می‌شوند.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان نیز در ادامه اظهار کرد: عملکرد مطلوب مجموعه ثبت کردستان در حوزه‌های مختلف مانند مسکن و دیگر قسمت‌ها رضایت‌مندی مراجعان و مدیران ارگان‌های استان را به همراه داشته و در بحث حدنگاری عملکرد استان طی یک سال گذشته جهش خوبی داشته است.

اکبر پیرمحمدی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کردستان هم با بیان این‌که در دوران تحول و تعالی سازمان ثبت بحث حدنگاری از اولویت این سازمان و ادارات کل ثبت بوده است، اظهار کرد: اتمام حدنگاری دو میلیون و ۱۲۱ هزار هکتار اراضی ملی استان کردستان، یکی از نتایج درخشان این استان در عمل به تکالیف و مأموریت‌های محوله در پیشبرد حدنگاری بوده است.

وی با اشاره به این‌که از ۹۰۳ هکتار اراضی زراعی استان ۴۸ درصد به مساحت ۴۳۴ هزار هکتار از این اراضی سنددار شده است، افزود: با تعامل استاندار کردستان از ۵۰ درصد از اراضی استان رفع تداخلات به عمل آمده و از ۱۶۷۲ پلاکی که مشمول رسیدگی رفع تداخلات است، حدود ۶۰۰ پلاک آن رفع تداخل شده است که سعی بر این است تا پایان سال رفع تداخلات استان اتمام یابد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کردستان گزارشی از اقدامات صورت گرفته چهار ماهه استان در مناطق حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده و دیگر قسمت‌ها نیز ارائه کرد.

کد خبر 681965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.