شورای شهر مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند را بررسی کند

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک گفت: شورا باید به صورت رسمی مسئله مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند را مورد بررسی قرار دهد.

پیمان عین‌القضاتی درگفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره آلودگی هوای اراک، اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ نباید شاهد این مسئله باشیم که نیروگاه شازند به پیشواز مازوت‌سوزی رود.

وی افزود: در صورتی که نیروگاه‌ها برای تولید برق نیاز به مازوت‌سوزی دارند، باید عدالت رعایت شود و به نحوی عمل نشود که بعضی کلان‌شهرها هیچ‌گونه مازوت‌سوزی نداشته باشند و مردم مظلوم اراک، شازند و خنداب درگیر این معضل بزرگ باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اینکه به استاندار مرکزی به صورت رسمی اعلام می‌کنیم و درخواست داریم این موضوع را در اولویت برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: هنوز تا فصول سرد سال فاصله داریم و مسئولان دیسپاچینگ شرکت گاز ایران باید اعلام کنند که برای مدیریت مصرف در کشور چه برنامه‌ای دارند.

وی ادامه داد: نباید بهانه افزایش مصرف و احتمال قطعی گاز عاملی برای توجیه مازوت‌سوزی شود.

عین‌القضاتی با بیان اینکه مسئولان مربوطه باید تدابیر لازم برای جلوگیری از مازوت‌سوزی نیروگاه شازند را اتخاذ کنند، تصریح کرد: مردم مظلوم اراک نباید مورد آماج آلایندگی‌هایی که به جانشان به‌طور مستقیم ارتباط دارد، قرار گیرند.

وی درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر تصریح کرد: نزدیک به دو سال است که در شورای شهر، شهرداری و سایر دستگاه‌ها و نهادها در حال پیگیری این مهم هستیم؛ علی‌رغم تمام پیگیری‌های صورت گرفته کمپ ماده ۱۶ در اراک کارکرد اصلی خود را از دست داده است، به نحوی که می‌توان گفت ما فاقد کمپ ماده ۱۶ در اراک هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به سرقت اموال کمپ ماده ۱۶ اراک، گفت: مکانی که برای کمپ توسط شهرداری آماده‌سازی، تجهیز و در نظر گرفته شده است، در اختیار اداره کل بهزیستی قرار دارد و در آخرین بازدیدی که از این مجموعه داشتیم بر اثر سهل‌انگاری و مسئولیت‌پذیر نبودن، اموال این مجموعه به سرقت رفته است.

وی اضافه کرد: با تدوین نامه‌ای توسط شهرداری و ارجاع آن به معاونت سیاسی و امنیتی استانداری و یادآوری برای پیگیری و درخواست از حراست شهرداری برای پیگیری اموال از دست رفته مردم، خواستار معرفی افرادی که در این خصوص کوتاهی کرده‌اند، هستیم تا مشخص شود، به چه دلیل سهل‌انگاری صورت گرفته است.

عین‌القضاتی با اشاره به ضرورت ساماندهی معتادان متجاهر گفت: کلانشهر اراک نیازمند ساماندهی معتادین متجاهر است و دستگاه‌های ذی‌ربط هرچه سریع‌تر باید نتیجه اقدامات خود را در این زمینه به مردم اعلام کنند.

وی ادامه داد: از این جایگاه به طور رسمی اعلام می‌کنیم، در صورتی که دستگاه‌های مربوطه توان لازم برای مدیریت این موضوع را ندارند، مانعی وجود ندارد و شورا شهرداری را موظف می‌کند که در فرایند غربالگری و جداسازی معتادان متجاهر و ماده ۱۶ و اعزام آن‌ها به بیمارستان برای درمان اقدام کند، چراکه این آمادگی در مدیریت شهری اراک وجود دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه اکنون هر پارکی که در شهر اراک افتتاح می‌شود، در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط معتادان متجاهر اشغال می‌شود، اظهار کرد: هیچکس جرأت برخورد با این افراد را ندارد، چراکه هم‌اکنون در میان دو قانون که معتاد مجرم است یا بیمار در حال نوسان هستیم؛ بیش از این جایز نیست مردم اراک مورد ظلم و ستم قرار گیرند.

کد خبر 681933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.