گزارش تحقیق و تفحص از وزارت نیرو در انتقال آب بین حوضه‌ای ناقص و یک سویه است

نماینده مردم فلاورجان در مجلس ضمن انتقاد از گزارش کمیسیون کشاورزی در تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در انتقال آب بین حوضه‌ای گفت: این گزارش یک سویه و ناقص است و باید مجددا بررسی و نواقص آن برطرف شود.

به گزارش ایمنا، سیدناصر موسوی لارگانی در نشست علنی امروز - سه شنبه ۳۱ مردادماه - مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش نهایی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در خصوص انتقال آب بین حوضه‌ای در تذکر شفاهی، اظهار کرد: این گزارش یک طرفه و ناقص است و نظرات نخبگان مجلس و غیر مجلسی در تدوین آن اخذ نشده است لذا درخواست می‌شود با توجه به نواقص موجود مجدداً مورد بررسی قرار گرفته و نواقص برطرف شود.

وی با بیان اینکه گزارش مذکور یک سویه بوده و گروه خاصی را در کشور در اولویت قرار می‌دهد، عنوان کرد: در این گزارش ارائه شده که ۱۶ پروژه انتقال آب مورد بررسی قرار گرفته اما تاکید بر روی یک مورد در فلات مرکزی بود لذا قبل باید مورد بررسی بیشتر قرار گرفته و نواقص آن برطرف شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص‌های دیگری نیز در مجلس ارائه شده اما هنوز در دستور صحن علنی قرار نگرفته است، یادآورشد: با وجود اینکه بررسی گزارش این تحقیق و تفحص باعث اختلاف در کشور می‌شود اما در دستور کار قرار گرفته است.

موسوی لارگانی اضافه کرد: پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه در جدول گزارش بدون مجوز ذکر شده اما پروژه انتقال بن- بروجن مجوزدار آمده است این در حالی است که وضعیت دریاچه ارومیه بسیار با اهمیت بوده و یک موضوع ملی است.

گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در مورد انتقال آب بین حوضه‌ای امروز (۳۱ مردادماه) به قوه قضاییه ارسال شد.

کد خبر 681848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.