قول می دهیم هیچ کلاس درسی در سال تحصیلی جدید بدون معلم نماند

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: امسال مهری بانشاط، با امید و انگیزه در فارس خواهیم داشت و به مردم قول می‌دهیم که هیچ کلاس درسی در سال تحصیلی جدید بدون معلم نماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خلیل عسکری ظهر امروز_ یکشنبه بیست‌ونهم مردادماه_ در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو که به همت استانداری فارس برگزار می‌شود، اظهار کرد: در استان فارس هشت هزار و ٦٨٦ مدرسه، ٩٥٥ هزار و ٦٠٠ دانش‌آموز و ٤٣ هزار کلاس درس دایر است که ٦٢ هزار معلم کار تعلیم و تربیت دانش آموزان را بر عهده دارند.

وی افزود: در آستانه فرا رسیدن هفته دولت ١٠٢ پروژه در قالب ٥٩٩ کلاس درس افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس به اجرای طرح مولدسازی در بخشی از مدارس اشاره و تصریح کرد: بخشی از مدارس فرسوده استان با طرح مولدسازی بازسازی خواهند شد.

وی تاکید کرد: در طرح مولدسازی مدارس هیچ ملک مازاد خیرساز مشمول این طرح نمی‌شود.

عسکری با بیان اینکه تجهیزات و زیباسازی مدارس در دستور کار است، افزود: تعداد ۸۰۰ مدرسه در سطح استان فارس فرسوده است که در قالب طرح مولد سازی، بازسازی این فضاها در دستور کار است.

وی خاطر نشان کرد: با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) سپاه کلیه مدارس کانکسی و سنگی در حال جمع‌آوری است و بازسازی و نوسازی این فضاها در دست اقدام است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس در ادامه به موضوع ثبت نام مدارس به عنوان یکی از چالش‌های جدی خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به رسالت آموزش و پرورش در راستای فراهم کردن بستر تحصیل دانش آموزان است و با توجه به رویکرد عدالت‌محوری دولت، یک قرارگاه با عضویت ١٤ دستگاه اجرایی در این خصوص تشکیل شد.

وی همچنین در این نشست از والدین درخواست کرد برای ثبت‌نام دانش‌آموزان خود در مدارس خاص اصرار نداشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس در ادامه به میزان شهریه مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی اشاره کرد و افزود: در مدارس ابتدایی میزان شهریه حداقل پنج میلیون و ٤٠٠ هزار تومان و حداکثر ٢٣ میلیون تومان، در مقطع متوسطه اول شش میلیون و ٣٠٠ هزار تومان حداقل و ٢٨ میلیون تومان حداکثر و در مقطع متوسطه دوم نیز هفت میلیون و ٧٠٠ هزار تومان حداقل و ٣٢ میلیون حداکثر پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: والدین این موضوع را مد نظر داشته باشند که تعرفه کلاس‌های فوق برنامه با موافقت آنها تعیین می‌شود.

این مقام مسئول همچنین در خصوص شهریه مدارس غیر انتفاعی گفت: نظارت جدی بر مدارس غیردولتی از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان است و شهریه مدارس غیردولتی بر اساس تعرفه مصوب سالانه است و این تعرفه نیز بر اساس شاخص‌هایی، مشخص می‌شود.

کمبود نیروی انسانی یکی دیگر از موضوعات مورد اشاره مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس بود و وی در این خصوص اظهار کرد: با توجه به برگزاری آزمون استخدام رشته آموزگاری مدارس سه هزار و ٨٩٩ داوطلب در از طریق آزمون استخدام انتخاب شدند که پس از گزینش آن‌ها، هزار و ٥٣٠ نفر انتخاب و در سال جاری وارد مدارس استان می‌شوند.

وی همچنین با بیان اینکه جذب تعدادی از دبیران و هنرآموزان جدید در دستور کار است، اضافه کرد: در سال جاری تعداد هفت هزار نفر از آموزش و پرورش استان بازنشسته می‌شوند.

عسکری در خصوص تعداد تقاضای نقل و انتقالات به استان گفت: در سال جاری تعداد ١٠ هزار و ٧ نفر در نقل و انتقال درون استانی تقاضا داشتند که این میزان با جمعیت کل معلمان برخی از استان‌ها برابری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای قانون در خصوص نقل‌وانتقالات فصل‌الخطاب است، افزود: نتایج درخواست نقل و انتقالات متقاضیان در روز چهارشنبه یکم شهریور ماه اعلام می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 681362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.