زنان لهستانی، کار ناتمام شهرداری را سامان دادند

ناتوانی شهرداری روماسکی لهستان در آسفالت معابر باعث شد که زنان خود دست به کار شوند و مسیرهای پیاده‌روی خاکی را سنگ‌فرش کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زنان ساکن منطقه روماسکی در شرق لهستان با خستگی از تردد در مسیرهای خاک و گلی، خود اوضاع را در دست گرفتند و با فراگیری مهارت آجرچینی و سازماندهی آن، از خود ابتکار عملی مثال‌زدنی نشان دادند.

باشگاه زنان خانه‌دار «رومیانکا» به‌عنوان یکی از انجمن‌های رایج متشکل از زنان محلی در سراسر لهستان، زمانی که دریافت شهرداری از پس آسفالت کردن معابر برنمی‌آید و هیچ پیمانکاری را برای این امر ندارد، به جای غم و ناامیدی، دست به عمل زدند و با فراگیری مهارت‌های جدید برای مشکل پیش‌رو چاره‌جویی کردند.

زنان به این ترتیب با فراگرفتن دانش سنگ‌چینی و تحویل گرفتن مواد اولیه از شهرداری، نخستین گام‌های خود را برای اقدامی در راستای منفعت جامعه برداشتند و یک کیلومتر از جاده‌های منطقه روماسکی را سنگ‌فرش کردند.

تکمیل کل پروژه مدتی طول کشید زیرا اقدام برای آن تنها عصرها و آخر هفته‌ها امکان‌پذیر بود. با این حال همبستگی زنان به‌طور چشمگیری درخشید و آخرین بخش سنگفرش در پایان جولای تکمیل شد.

در این فرآیند تعدادی از زنان روماسکی به سنگ‌چینی و آماده‌سازی سیمان مشغول بودند و عده‌ای دیگر با آشپزی و تغذیه دیگران به آن‌ها نیروی لازم برای ادامه کار را می‌دادند. این زنان پیش از اقدام به سنگ‌فرش کردن مسیرها، اتاق اصلی ایستگاه آتش‌نشانی روستا را نیز رنگ‌آمیزی کردند، زیرا از این مکان به‌عنوان فضای ملاقات و برنامه‌ریزی برای ادامه روند کار استفاده می‌کردند.

زنان پس از پایان موفقیت‌آمیز عملیات سنگ‌فرش معابر خود، ضمن اشاره به اینکه سال ۲۰۲۳ سال اروپایی مهارت است، مردان خود را تشویق کردند که آن‌ها نیز مهارت‌های تازه فراگیرند و ابتکار عمل به خرج دهند، چراکه پل محلی وضعیت نامناسبی قرار دارد و باید تعمیر شود. بنابراین آن‌ها به کمک مردان خود در این تعمیرات نیاز پیدا خواهند کرد.

زنان لهستانی، کار ناتمام شهرداری را سامان دادند

کد خبر 681339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.