سرعت؛ هیجان و رقابت

خودروها آن قدر محبوب شده‌اند که هر سال شرکت‌های خودروسازی طی یک رقابت فشرده تلاش می‌کنند؛ خودروهایی با کارایی بهتر و البته سرعت‌های بیشتر تولید کنند. محبوبیت خودرو حتی در دنیای سینما هم بسیار مشهود است؛ جایی که اولین فیلم خودرویی به نام «The Racers» که در مورد مسابقات اتومبیل رانی بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرعت و هیجان مسابقه‌های اتومبیل رانی آن قدر زیاد شد که برخی فیلم سازان در کشورهای دیگر به خصوص در هالیوود نیز سوار بر موج این هیجانات دست به ساخت فیلم‌های خودرویی زدند و تاکنون تعداد بسیار زیادی فیلم با موضوع مسابقات اتومبیل رانی در دنیا ساخته شده است.

در این نوشتار به ۲۰ فیلم جذاب و برتر رقابت‌های اتومبیل‌رانی تاریخ سینمای جهان از نظر پورتال معتبر IMDb نگاهی خواهیم داشت؛ از فیلم پرهیجان و جذاب «فورد در برابر فراری» شروع کردیم، در ادامه به سراغ «مکس دیوانه: جاده خشم» و «سریع و خشن ۵» رفتیم، انیمیشن خوش ساخت «ماشین‌ها» را معرفی کردیم و با «لامبورگینی: مرد پشت افسانه» مطلب را به پایان رساندیم. اگر عاشق مسابقه، سرعت و هیجان هستید، پیشنهاد ما به شما تماشای این فیلم‌ها است؛ فیلم‌هایی که با بالا بردن سطح آدرنالین در بدنتان باعث می‌شوند لحظات شگفت‌انگیزی را تجربه کنید!

مکس دیوانه: جاده خشم

کارگردان: جورج میلر

بازیگران: تام هاردی، شارلیز ترون، نیکلاس هولت و رزی هانتینگتون-وایتلی

امتیاز: ۸.۱ از ۱۰

این فیلم اکشن آخرالزمانی داستان بی‌خانمانی به نام «مکس» را روایت می‌کند که با «فیوریوسا» متحد می‌شود تا با کمک یکدیگر حاکم ستمگری را که کنترل تمام منابع آب را در دست گرفته، نابود کنند.

این فیلم در واقع چهارمین عنوان در مجموعه فیلم‌های «مکس دیوانه» است و پردرآمدترین عنوان این مجموعه نیز محسوب می‌شود. «مکس دیوانه: جاده خشم» مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و به خاطر کارگردانی، فیلمنامه، صحنه‌های اکشن، مسائل فنی، موسیقی متن و بازی بازیگرانش تحسین شد. این فیلم در هشتاد و هشتمین دوره مراسم اسکار، در ۱۰ شاخه مختلف نامزد دریافت جایزه شد و شش مورد از این جوایز را از آن خود کرد.

سرعت؛ هیجان و رقابت

فورد در برابر فراری

کارگردان: جیمز منگولد

بازیگران: مت دیمون، کریستین بیل و جان برنثال

امتیاز: ۸.۱ از ۱۰

«فورد در برابر فراری» یکی از هیجان‌انگیزترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ است. داستان فیلم که از کتاب «فورد در برابر فراری» و جنگشان برای سرعت و شکوه در «له مانس» نوشته «ای. جی. بیم» اقتباس شده، درباره راننده سابق مسابقات اتومبیل‌رانی است که با پیشنهادی که از جانب شرکت فورد دریافت می‌کند، قصد دارد یکی از سریع‌ترین ماشین‌های مسابقه را بسازد. او به کمک راننده‌ای حرفه‌ای به نام «کن مایلز» برای شکست فراری پا به مسابقات حرفه‌ای می‌گذارد.

سرعت؛ هیجان و رقابت

شتاب

کارگردان: ران هاوارد

بازیگران: کریس همسورث، دانیل برول و اولیویا وایلد

امتیاز: ۸.۱ از ۱۰

«شتاب» که در سال ۲۰۱۳ اکران شد، از روی زندگی واقعی دو راننده مسابقات فرمول یک به نام‌های «جیمز هانت» و «نیکی لائودا» ساخته شده است. آن‌ها درگیر یک رقابت و دشمنی شدید می‌شوند که آن‌ها را به سمت و سویی مشخص سوق می‌دهد. این فیلم با استقبال بسیار خوب منتقدان مواجه شد.

رانندگی

کارگردان: نیکولاس ویندینگ

بازیگران: رایان گاسلینگ، کری مولیگان، برایان کرانستون و ران پرلمن

امتیاز: ۷.۸ از ۱۰

فیلم «رانندگی» که از روی کتابی به همین نام اثر «جمیز سالیز» اقتباس شده، داستان یک راننده بدلکار پروژه‌های سینمایی هالیوود است که شب هنگام برای خلافکاران رانندگی می‌کند. در جریان یکی از این ماموریت‌هایش همه چیز به درستی پیش نمی‌رود و به زودی در می‌یابد که همه به دنبال او هستند.

بیبی درایور

کارگردان: ادگار رایت

بازیگران: انسل الگورت، لیلی جیمز، جیمی فاکس و جان هم

امتیاز: ۷.۶ از ۱۰

«بیبی درایور» فیلمی در ژانر اکشن و جنایی است. فیلم داستان پسری ملقب به «بیبی» است که راننده بسیار خوبی است. او با پدر نابینایش زندگی می‌کند و برای پرداخت بدهی‌هایش مجبور است برای باندی خلافکار رانندگی کند. او پس از پرداخت بدهی‌هایش تلاش می‌کند یک زندگی عادی برای خود رقم بزند. فیلم مورد استقبال خوب تماشاگران قرار گرفت به طوری که بیش از ۲۲۶ میلیون دلار در گیشه‌ها فروخت.

سریع و خشن ۵

کارگردان: جاستین لین

بازیگران: وین دیزل، پل واکر، جوردانا بروستر و دواین جانسون

امتیاز :۷.۳ از ۱۰

قسمت پنجم مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» از بهترین فیلم‌های رانندگی و خودرویی جهان به شمار می‌رود. این قسمت که امتیاز بالایی در مقایسه با دیگر قسمت‌ها دارد، توانست نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند. داستان فیلم درباره «دومنیک تورتو» است که به کمک دوستش «برایان اوکانر» از زندان فرار می‌کند.

او به شهر ریودوژانیرو می‌رود و دست به سرقت برخی از خودروها می‌زند. او چند خودرو را که متعلق به یک قاچاقچی معروف است می‌دزدد و این موضوع منجر به درگیری «دومنیک» با این قاچاقچی خطرناک می‌شود.

ماشین‌ها

کارگردان: جان لستر

صداپیشگان: اوون ویلسون، لری د کیبل گای، بانی هانت و پل نیومن

امتیاز: ۷.۲ از ۱۰

انیمیشن دوست‌داشتنی «ماشین‌ها» از بهترین فیلم‌های خودرویی چند دهه اخیر، ساخته کمپانی پیکسار است که در سال ۲۰۰۶ روی پرده سینماها رفت و با فروشی بیش از ۴۶۲ میلیون دلاری به موفقیتی تجاری رسید. داستان فیلم درباره ماشین مسابقه تازه کاری به نام «مک کوئین» است که روی برنده شدن در مسابقات تمرکز کرده است. این ماشین برای مسابقه دادن باید به شهری سفر کند، ولی در راه به طور ناگهانی گم می‌شود و سر از شهری به نام «رادیاتور اسپرینگ» در می‌آورد؛ شهری فراموش شده و قدیمی. انیمیشن جذاب ماشین‌ها برنده جایزه گلدن گلوب بهترین انیمیشن در سال ۲۰۰۷ شد.

سرعت؛ هیجان و رقابت

جایزه بزرگ

کارگردان: جان فرانکن‌هایمر

بازیگران: جیمز گارنر، اوا ماری سنت، ایو مونتان و توشیرو میفونه

امتیاز: ۷.۲ از ۱۰

«جایزه بزرگ»، داستانی خیالی درباره یک فصل از مسابقات فرمول یک است. در این فیلم، از ویدئوهای واقعی مسابقات نیز استفاده شده است، همچنین بسیاری از رانندگان فرمول یک نقش‌های کوتاهی در آن ایفا می‌کنند. این فیلم ماشینی یکی از ده فیلم پرفروش سال ۱۹۶۶ بود و سه جایزه اسکار را نیز از آن خود کرد.

سرعت؛ هیجان و رقابت

کسب و کار ایتالیایی

کارگردان: اف. گری گری

بازیگران: مارک والبرگ، شارلیز ترون، ادوارد نورتون و جیسون استاتهام

امتیاز: ۷ از ۱۰

«کسب و کار ایتالیایی» یک فیلم سینمایی مسابقات ماشین خیابانی است. فیلم، بازآفرینی یک فیلم بریتانیایی با همین نام و محصول ۱۹۶۹ میلادی است. «کسب و کار ایتالیایی»، گروهی از دزدان را به تصویر می‌کشد که قصد دارند از یک همکار قبلی که سرشان کلاه گذاشته، طلا بدزدند.

فیلم با نظرهای مثبت منتقدان مواجه شد. این فیلم به خاطر صحنه‌های اکشن، بازی بازیگران و طنز آن تحسین شد.

سریع و خشن

کارگردان: راب کوهن

بازیگران: پل واکر، وین دیزل، میشل رودریگز و جوردانا بروستر

امتیاز: ۶.۸ از ۱۰

«سریع و خشن» اولین عنوان از مجموعه فیلم‌های سریع و خشن بود که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد. در این فیلم با مأمور پلیسی به نام «اوکانر» همراه می‌شویم که برای کشف علت سرقت‌های زیاد کامیون، به عنوان مأمور مخفی با «تورتو» که یک راننده مسابقه‌ای است طرح رفاقت می‌ریزد.

این فیلم که با بودجه‌ای ۳۸ میلیون دلاری ساخته شده بود، موفق شد بیش از ۲۰۷ میلیون دلار بفروشد و به این ترتیب جایگاه نوزدهمین فیلم پرفروش سال را از آن خود کند.

کد خبر 681035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.