۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
حکومت محلی وین در دست کودکان

وین اتریش حکومت محلی یک شهر خیالی با عنوان شهر کودکان را برای مدت یک هفته به قشر بسیار جوان شهر سپرد تا آن‌ها را با نحوه زندگی بزرگسالی آشنا کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کودکان ۶ تا ۱۳ ساله شهر وین، پایتخت اتریش، این امکان را خواهند داشت که به مدت یک هفته همچون بزرگسالان و با مسئولیت‌های آن‌ها زندگی کنند. شورای شهر وین این ایده را با سازماندهی نوع متفاوتی از اردو به نام "شهر کودکان" به مرحله اجرا خواهد گذاشت که در آن کودکان با انتخاب حرفه‌ای که برایشان جالب به‌نظر می‌رسد، یاد می‌گیرند که زندگی بزرگسالی چگونه است.

این اردوی آموزشی با هدف کمک به کودکان در درک پیچیدگی‌های زندگی بزرگسالان در چارچوب یک محیط نقش‌آفرینی طراحی شده است. والدین می‌توانند فرزندان خود را در روزهای اوج تابستان برای حضور در فعالیت‌های مختلف این اردو ثبت‌نام کنند تا آن‌ها برای روزهای گرم طولانی تابستان جاری فعالیتی سرگرم‌کننده و جالب داشته باشند.

شورای شهر وین به این ترتیب همه روزه از ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر میزبان کودکان ثبت‌نام‌شده در شهر کودکان خواهد بود و بزرگسالان آن‌ها در این ساعات باید در بخش‌های مشخص‌شده سالن انتظار شهرداری بمانند.

ساکنان کوچک شهر کودکان هنگام ثبت‌نام پاسپورت و ارز دریافت می‌کنند، پس از آن به شهر وارد می‌شوند و می‌توانند دنبال کار بگردند. در این شهر خیالی کودکان اداره تمام امور را در دست دارند و از پاکبان گرفته تا روزنامه‌نگار و شهردار می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

حکومت محلی وین در دست کودکان

آن‌ها در ازای مشاغل خود حقوق دریافت می‌کنند و این آزادی را خواهند داشت که پس از پرداخت مالیات به‌عنوان بخشی اجتناب‌ناپذیر از بزرگسالی، تصمیم بگیرند با پول خود چه کنند. به‌عبارت دیگر کودکان می‌توانند این درآمد را در بانک سپرده‌گذاری کنند، یک قطعه زمین برای ساختن خانه بخرند یا آن را برای خرید بازی در فروشگاه‌ها خرج کنند.

شهر کودکان دارای سیاست و حکومت است و هر روز در آن انتخابات شهرداری برگزار می‌شود. کاندیدای برنده در این انتخابات، روز بعد شهردار یا رئیس شورای شهر خواهد بود و در تصویب قوانین و تعیین مالیات مشارکت خواهد داشت.

شاغلان کوچک شهر در مدت فعالیت خود می‌توانند بزرگسالان را نیز تحت نظر داشته باشند و کودکان روزنامه‌نگار این اختیار را دارند که با اعضای شورای شهر وین در دفاتر خود ملاقات و مصاحبه کنند.

مهم‌ترین رویداد سیاسی برنامه‌ریزی‌شده در طول این هفته نیز نشست شهردار وین در بیست‌وسوم آگوست است که به سوالات خبرنگاران جوان پاسخ خواهد داد.

علاوه بر این، شهر کودکان به یک مسیر نمونه‌سازی‌شده از ترافیک جاده‌ای و یک پیست کارتینگ نیز مجهز خواهد بود، زیرا این بخش درس‌های مهمی برای آموزش به کودکان دارد.

کد خبر 681007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.