خط تولید آسفالت دانش‌بنیان در شهرداری همدان راه‌اندازی می‌شود

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: پیش‌بینی بودجه اضافه شدن یک خط تولید آسفالت دانش‌بنیان و آسفالت‌های پیشرفته و مراحل فراخوان، قرارداد اولیه، خرید و انتقال انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حیدری امروز _شنبه بیست‌وهشتم مردادماه_ در بازدید از کارخانه آسفالت شهرداری اظهار کرد: در بازدید سال گذشته کمیسیون فنی و عمرانی از سازمان عمران و کارخانه آسفالت، برنامه‌ها و سیاست‌هایی از سوی شورا تعریف شد.

وی افزود: این سازمان به عنوان دست توانمند شهرداری در تأمین اقلام عمرانی و انجام عملیات ضروری عمرانی، روز به روز قوی‌تر می‌شود.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان اولویت قرار دادن تأمین آسفالت توسط مناطق از سازمان عمران شهرداری را از سیاست‌های تعیین شده دانست و اضافه کرد: خرید قیر در بودجه مناطق برای این سازمان در نظر گرفته شد.

حیدری اضافه کرد: در بودجه سالانه اضافه شدن یک خط تولید آسفالت دانش‌بنیان و آسفالت‌های پیشرفته و نوین را شاهد بودیم که مراحل فراخوان، قرارداد اولیه، خرید و انتقال آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه امیدوارم سازمان عمران بتواند همچون قرارگاه خاتم، اقدامات استراتژیک انجام دهد، ادامه داد: سازمان عمران باید به نقطه‌ای برسد که محل اتکا برای فعالیت‌های عمرانی به‌ویژه در حوزه آسفالت باشد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه در ماه‌های ابتدایی سال برای تأمین قیر با مشکل مواجه بودیم، اضافه کرد: این مشکل رفع شد و ظرفیت تولید کارخانه آسفالت در حال نزدیک شدن به ظرفیت اسمی است.

حیدری تاکید کرد: با راه‌اندازی خط تولید جدید در کارخانه آسفالت، می‌توانیم جهشی برای تأمین و رفع مشکل آسفالت و روسازی معابر داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از درخواست‌های مکرر شهروندان حوزه آسفالت، لکه‌گیری و روکش است، گفت: تعداد بسیاری درخواست به ویژه در مناطق سه و چهار در حال رسوب است و باید اقدامات بهتری در این حوزه انجام شود.

کارخانه جدید آسفالت در مرحله فرآیند برگزاری مناقصه فونداسیون است

احسان صباغ، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان نیز در این بازدید با بیان اینکه فعالیت این سازمان دارای چارچوب فرآیند و برنامه‌ریزی است، گفت: اخذ استاندارد دانه‌بندی از مؤسسه ملی سازمان استاندارد ابتدای سال ۱۴۰۲ انجام شد و تعدادی لاشه سنگ‌های رسیده از معادن طبق استاندارد دانه‌بندی است.

وی با اشاره به دپوی قیر مناسب در این مجموعه تصریح کرد: کارخانه جدید آسفالت در مرحله فرآیند برگزاری مناقصه فونداسیون قرار دارد، ۶۰ درصد قطعات کارخانه در نیز اختیار سازمان است و منتظر اجرای فونداسیون هستیم.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان ادامه داد: اخذ نمایندگی انحصاری و تحقیق و توسعه سازمان عمران از شرکت تیس آلمان برای پلیمر و پایه پلی‌اتیلن سنگین از دیگر اقدامات بوده است.

صباغ با بیان اینکه با راه‌اندازی کارخانه جدید، آسفالت رنگی نیز تولید خواهد شد، اظهار کرد: امیدوارم در ارتقای کیفیت و کمیت آسفالت شهر همدان بتوانیم اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

کد خبر 680979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.