فاتحان دربی با بیشترین سهمیه در تیم منتخب / گل‌محمدی سرمربی برتر هفته

سپاهان و پرسپولیس برترین​‌های هفته دوم لیگ برتر بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سناریوی هفته نخست لیگ برتر برای سه تیم مدعی سپاهان، پرسپولیس و استقلال تکرار شد و این سه تیم تنها تیم‌هایی بودند که دومین بازی خود را هم با پیروزی پشت سر گذاشتند تا تیم‌های شش امتیازی جدول لقب بگیرند. در این هفته سپاهان دربی اصفهان را با ارائه یک فوتبال شناور و هجومی به سود خود به پایان رساند تا بیشترین نماینده را در جمع ترین‌های هفته داشته باشد. بازی بزرگ هفته را پرسپولیس با همان تاکتیک‌های منحصربه‌فرد یحیی گل‌محمدی در تبریز به سود خود به پایان رساند تا سه امتیاز مهم را کسب کرده باشد و تراکتور که در این فصل چندین بازیکن تراز اول را جذب کرده است، دومین باخت متوالی خود را متحمل شود. استقلال نیز به لطف مهار پنالتی توسط سیدحسین حسینی سه امتیاز خانگی مقابل ملوان کسب کرد تا از سپاهان و پرسپولیس عقب نیفتد.

نتایج هفته دوم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

پیکان صفر - گل‌گهر صفر

آلومینیوم یک - استقلال خوزستان صفر

تراکتور صفر - پرسپولیس یک

شمس آذر یک - هوادار دو

مس رفسنجان یک - نساجی یک

ذوب‌آهن صفر - سپاهان دو

فولاد یک - صنعت نفت دو

استقلال یک - ملوان صفر

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته دوم لیگ برتر فوتبال:

فاتحان دربی با بیشترین سهمیه در تیم منتخب/ گل‌محمدی سرمربی برتر هفته

بازی هفته: ذوب آهن صفر - سپاهان دو

هرچند از لحاظ جدولی دیدار تراکتور و پرسپولیس حساس‌ترین بازی هفته بود اما کیفیت پایین بازی دو تیم که شاید حاصل ناآماده بودن تراکتور یا بازی بسته پرسپولیس بود باعث شد این بازی چندان زیبا از آب درنیاید، در سوی دیگر اما دربی اصفهان به عنوان دیگر بازی حساس هفته با توجه به سبک هجومی هر دو تیم بسیار جذاب و مهیج دنبال شد، دو تیم بارها روی دروازه همشهری خطر ایجاد کردند و تماشاگران این دیدار از این نمایش زیبا لذت بردند. دربی اصفهان در این سال‌ها همیشه جذاب بوده است و به‌ندرت پیش می‌آید که مصاف دو تیم اصفهانی علاقه‌مندان به فوتبال زیبا را راضی نکرده باشد.

تیم هفته: سپاهان

در این هفته پرسپولیس بهترین نتیجه هفته را با شکست تراکتور در ورزشگاه پر از جمعیت یادگار کسب کرد، اما بهترین کیفیت را سپاهان از خود به نمایش گذاشت، جایی که با ارائه یک فوتبال روان و هجومی بارها دروازه ذوب‌آهن را تهدید کرد و در نهایت با دو گل همشهری‌اش را در فولادشهر شکست داد.

فاتحان دربی با بیشترین سهمیه در تیم منتخب/ گل‌محمدی سرمربی برتر هفته

سرمربی هفته: یحیی گل‌محمدی (پرسپولیس)

موفقیت در بازی‌های بزرگ؛ این همان چیزی است که یحیی گل‌محمدی نشان داده به‌خوبی آن را بلد است. پرسپولیس در بازی با تراکتور با برنامه و آنالیز خوب حریف وارد زمین شده بود و با عقب کشیدن هوشمندانه سعی در جلو آوردن خط دفاع تراکتور و در ادامه استفاده از فضای پشت مدافعان این تیم داشت. این حربه یحیی اواخر نیمه نخست جواب داد و تقریباً مشابه گل‌هایی که تراکتور از سپاهان دریافت کرده بود، در بازی با پرسپولیس تکرار شد.

دروازه‌بان هفته: سیدحسین حسینی

بازی خانگی استقلال می‌رفت تا از همان ابتدای بازی سخت شود اما سیدحسین حسینی، دروازه‌بان استقلال با مهار پنالتی در دقیقه ۷، اجازه بروز این اتفاق را نداد. استقلال در نیمه دوم و با ضربه سر مرادمند به گل رسید تا ارزش مهار پنالتی توسط حسینی بیش از پیش شود زیرا همین یک گل استقلال را به سه امتیاز بازی رساند.

فاتحان دربی با بیشترین سهمیه در تیم منتخب/ گل‌محمدی سرمربی برتر هفته

خط دفاعی: مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین مرادمند، مهران موسوی، حسن جعفری

مرتضی پورعلی‌گنجی ستاره پرسپولیس در روز سخت تبریز بود. او که روز خوبی در خط دفاع پرسپولیس داشت و بارها با ضربه سر ارسال‌های بازیکنان تراکتور را خنثی کرد، حتی از کنعانی‌زادگان که پاس گل پیروزی بخش این تیم را داد، نمره بهتری کسب کرد و بهترین بازیکن تیمش لقب گرفت. محمدحسین مرادمند، دیگر مدافع برتر هفته بود که هرچند یک پنالتی در ابتدای مسابقه مرتکب شد اما در نیمه دوم تک‌گل برتری تیمش را به ثمر رساند.

مهران موسوی و حسن جعفری نیز هر کدام بهترین‌های تیم خود در بازی‌های این هفته بودند. هر دو مدافع هم گلزنی کردند با این تفاوت که گل موسوی منجر به سه امتیاز برای آلومینیوم شد اما گل حسن جعفری تنها یک امتیاز برای مس رفسنجان به همراه داشت.

خط میانی: طالب ریکانی، محمدجواد حسین‌نژاد، سعید صادقی، رضا شکاری

محمدجواد حسین‌نژاد این هفته به لطف مصدومیت محمد کریمی در ترکیب ابتدایی سپاهان قرار گرفته بود و با درخشش خیره‌کننده‌ای که داشت پدیده این هفته لیگ برتر و احتمالاً این فصل لیگ برتر لقب می‌گیرد. حسین‌نژاد، دومین بازیکن برتر سپاهان در جریان پیروزی این تیم در دربی بود. طالب ریکانی، کاپیتان صنعت نفت در دیدار خارج از خانه این تیم برابر فولاد با یک گل و یک پاس گل برترین بازیکن میدان بود تا به تیم منتخب هفته راه پیدا کند.

تک‌گل سه امتیازی پرسپولیس برابر تراکتور که ارزش بسیاری برای این تیم خواهد داشت به لطف فرار هوشمندانه صادقی از سمت راست به ثمر رسید. شکاری، دیگر هافبک برتر هفته نیز در جریان پیروزی سپاهان در دربی اصفهان بسیار درخشید و فرار و پاس زیبای او بود که منجر به اعلام پنالتی برای سپاهان شد.

فاتحان دربی با بیشترین سهمیه در تیم منتخب/ گل‌محمدی سرمربی برتر هفته

خط حمله: شهریار مغانلو، رضا اسدی

مخوف‌ترین خط حمله لیگ را همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد سپاهان شکل داده است. مغانلو و اسدی در دربی اصفهان همه کار کردند تا سه امتیاز را برای تیمشان کسب کنند. ابتدا رضا اسدی به لطف پنالتی که مغانلو آن را گرفته بود گل اول سپاهان را به ثمر رساند و در ادامه مغانلو روی پاس زیبای اسدی از نیمه زمین خودی، گل دوم سپاهان را به زیبایی و به سبک آرین روبن به ثمر رساند.

گل هفته: حسن جعفری (مس رفسنجان)

دفاع راست مس رفسنجان که به‌ندرت گلزنی می‌کند این هفته گل زیبایی روی توپ برگشتی در پشت محوطه جریمه به ثمر رساند تا در کنار گل طالب ریکانی به فولاد، بهترین گل هفته لقب بگیرد. این گل را در ادامه مشاهده می‌کنید:

کد خبر 680788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.