مهارت‌های اجتماعی از سنین پایین آموزش داده شود

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه مراقبت از انقلاب وظیفه همگانی ما است، گفت: اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد امنیت در جامعه است باید مسائل اجتماعی و مهارت‌های زندگی اجتماعی را از سنین پایین آموزش دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود حمیدی نژاد امروز جمعه _بیست و هفتم مردادماه_ همزمان با سومین و آخرین روز سی و هفتمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: همه آحاد جامعه استان مخاطب آموزش و پرورش هستند بر این اساس طرح‌های و برنامه‌های تربیتی و عقیدتی بر گستره وسیعی از مردم جامعه تأثیرگذاری بالایی دارند بنابراین باید با حساسیت بالایی به فعالیت در آموزش و پرورش دعوت شود.

وی افزود: راه حل بسیاری از چالش‌های حوزه فرهنگی از طریق کمک به آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های فرهنگی مرتفع می‌شود، امروز اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد امنیت در جامعه است باید مسائل اجتماعی و مهارت‌های زندگی اجتماعی از سنین پایین آموزش داده شد و مهمترین نقش در این حوزه را آموزش و پرورش تحولی ایفا می‌کند و البته نقش آفرینی فعال آموزش و پرورش در مسائل فرهنگی تربیتی می‌تواند کمک شایانی به موفقیت طرح‌های جامع و بزرگ نهاد فرهنگی در جامعه خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی و همچنین انتقال آموزه‌های تربیتی به دانش آموزان می‌تواند مسائل مربوطه به حوزه عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و همچنین مسائلی مربوط به حفظ محیط زیست را به صورتی اثربخش در جامعه نهادینه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مراقبت دائمی از انقلاب یک وظیفه و واجبی همگانی و فراگیر است، توضیح داد: مقام معظم رهبری در سخنان امیدآفرین اخیر خود به نکات مهمی اشاره کردند و فرمودند «شیب تند را گذر کردیم و به قله‌ها نزدیک شدیم، نباید خسته شویم» بر این اساس متولیان حوزه تعلیم و تربیت در سراسر استان باید در پاسخ به دغدغه‌های معظم‌له تمام تلاش خود را در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین را به کار ببندند.

حمیدی نژاد در پایان گفت: تربیت دانش آموزانی در تراز مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی غایت و هدف اصلی مجموعه تعلیم و تربیت کشور است و بر این اساس توجه ویژه به مسائل تربیتی اعتقادی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است‌.

کد خبر 680778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.