مسئولان با اقتدار و حفظ اتحاد مانع دوقطبی شدن جامعه شوند

خطیب موقت نماز جمعه اصفهان گفت: مردم با ایمان وخانواده‌های شهدا امروز از مسئولان انتظار دارند که با اقتدار و حفظ اتحاد، مانع دو قطبی شدن جامعه شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی امروز _جمعه ۲۷ مردادماه_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان در مصلای امام خمینی (ره) ضمن تسلیت ایام محرم و سوگواری سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: در زمان قیام عاشورا دشمنان در فکر از بین بردن اساس عاشورا بودند، اما شهادت امام حسین (ع) و تبیین‌گری اهل بیت (ع) باعث بیداری مسلمانان شد و دین امروز به دست ما رسید، دشمن نیز امسال تلاش بسیاری داشت که جلسات عزاداری امام حسین (ع) را برهم بزند اما به رغم این تلاش‌ها در ایران اسلامی مراسم عزاداری امام حسین (ع) باشکوه‌تر از هرسال برگزار شد.

وی افزود: امروز ضرورت دارد شعائر دین را به درستی بشناسیم و در مراسم اربعین حسینی شرکت کنیم و کسانی که دارای مشکل هستند و نمی‌تواند در حماسه حاضر شوند در حرکتی که پیش بینی شهدا است در روز اربعین شرکت کنند؛ بر اساس قرآن کسانی که شعائر دین را بزرگ می‌شمارند از تقوای بالایی برخوردار هستند. امیدوارم خداوند متعال روحیه حسینی را به همه ما عطا کند.

خطیب موقت نماز جمعه اصفهان تاکید کرد: در آستانه سالگرد آیت الله ناصری هستیم، این بزرگان نیاز به تجلیل ما ندارند بلکه ما برای حفظ دین و آرمان‌های خود باید این بزرگان را تجلیل کنیم، امروز ضرورت دارد تخت فولاد که سند افتخار اصفهان است و بزرگان و عالمان زیادی را در خود جای داده است و امروز میزبان هزاران شهید شده را حفظ کنیم.

آیت‌الله مهدوی ادامه داد: پروردگار متعال برای هدایت انسان‌ها، پیامبران (ص) و کتب آسمانی را ارسال کرده است کتب آسمانی وظایف انسان‌ها را بیان می‌کند و عترت و اهل بیت (ع) مجری این قوانین الهی هستند، کسانی که قصد سرپیچی از دستورات الهی داشتند خود را از عترت جدا کردند، این افراد با سو استفاده از کتب اسلامی سعی دارند اهداف خود را اجرایی کنند اما مجریان قانون پیامبران (ص) و اهل بیت (ع) در صورتی که کسی سعی بر تحریف آیات قرآن را داشت از حدود قرآن دفاع می‌کردند و، در این راستا پیامبر (ص) بر ثقلین تاکید کردند، خوشا به سعادت کسانی که به قرآن و اهل بیت (ع) تمسک کردند.

وی تصریح کرد: در هفته گذشته شاهد تکرار اقدام تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) بودیم، در حالی که این حادثه ناگوار است اما باید به از خودگذشتگی نیروهای امنیتی داخل حرم به ویژه به سرباز بسیجی فداکاری که با دست خالی به سمت تروریست رفت و زمینه دستگیری تروریست را فراهم کرد توجه کرد، بنا بر فرمایش رهبر انقلاب ایشان منتظر هشت میلیون نفر بسیجی مؤمن پای کار انقلاب هستند.

خطیب موقت خاطرنشان کرد: کشور برای امنیت خود به چنین افرادی نیازمند است بر همین اساس لازم است زمینه بروز این افراد در جامعه را فراهم کرد، جوان مؤمنی که در این حادثه تروریستی به شهادت رسید از جمله حافظان مردم و در اغتشاشات سال گذشته حافظ اماکن مقدس بود و قطعاً خداوند شهدا را از بین چنین افراد با ایمان انتخاب می‌کند.

وی افزود: رسانه‌های معاند مجدداً بعد از این حادثه تروریستی دوگانه عمل کرده و به حمایت از تروریست‌ها پرداختند، متأسفانه برخی از رسانه‌های داخلی نیز به مقابله با نظام و مردم ایران پرداختند و رسانه‌های معاند در ساعت اولیه این حادثه تروریستی مدعی شدند که این اقدام کار نظام است اما پس از اینکه گروهک تروریستی داعش مسئولیت این اقدام را پذیرفت مدعی شدند که نظام آنقدر به عفاف و حجاب اهمیت داده که از امنیت غافل شده است، از این رو بر اساس قرآن در برخی از حوادث ناگوار چهره و اهداف واقعی افراد مشخص می‌شود، در این راستا ضرورت دارد مسئولان رسانه‌های داخلی که با اشاره به این حادثه تروریستی به نظام تهمت زدند برخورد کنند.

آیت الله مهدوی ادامه داد: برنامه‌ریزی گسترده رسانه‌های معاند برای ترویج بی‌حجاب نشان از اهمیت این موضوع دارد، در این راستا اگر مسئولان در خصوص موضوع حفظ عفت حجاب اقدامات جدی‌تری انجام داده بودند، امروز با این حد از فساد و بی بندباری مواجه نبودیم.

خطیب موقت اصفهان ادامه داد: مردم با ایمان وخانواده‌های شهدا امروز از مسئولان انتظار دارند که با اقتدار و حفظ اتحاد مانع دو قطبی شدن جامعه شوند، امروز مسئولین استانی در دادگستری، ستاد احیای امرو به معروف و نهی از منکر و فرماندهی فراجا نباید معطل تصمیم‌گیری برخی از مسئولینی بمانند که بی‌عفتی و کشف حجاب در استان‌های خودشان عادی شده است، در این راستا نباید ساکت نشست و خون شهدا را نادیده گرفت، از مسئولین استان خواستاریم در صورتی که رضایت مردم، امام زمان (عج) و خداوند را می‌خواند اقدام جدی در راستای مقابله با بی‌حجاب انجام دهند.

وی افزود: در جلسات خصوصی به مسئولین استان تاکید کردم که لازم است راهبرد قانونی برای مقابله با بی حجابی ایجاد شود که این موضوع نیازمند ایمان قوی است، اصفهان هویت خود را فراموش نمی‌کند و بار سنگینی که شهدا بر دوش ما گذاشته است را حفظ کنیم از مردم نیز خواستارم تنها تذکر لازم را نسبت به ناهنجاری‌ها داشته باشند و بگذرند.

کد خبر 680770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.