مدیران موظف به جذب اعتبارات تملک دارایی سرمایه سال ۱۴۰۱ تا پایان شهریور هستند

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با تاکید بر لزوم جذب و هزینه‌کرد اعتبارات در موعد مقرر، گفت: هزینه‌کرد بهینه و اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی تاثیرگذار یکی از موارد مهم مدنظر این سازمان است و مدیران موظف به جذب کامل اعتبارات تملک دارایی سرمایه سال ۱۴۰۱ تا پایان شهریورماه هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، اکبر محمدی امروز _پنجشنبه بیست‌وششم مردادماه_ در جلسه مدیریت هزینه کرد مانده مصرف نشده اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: لازم است همه دستگاه‌های اجرایی ضمن جذب کامل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای سال ۱۴۰۱ تا پایان شهریور ماه سال‌جاری نسبت به هزینه کرد بهینه، اولویت بندی هزینه‌کرد با توجه به پروژه‌های اولویت‌دار و با درصد پیشرفت فیزیکی بالا و در نتیجه استفاده بهینه از منابع اهتمام جدی داشته باشند.

وی انضباط مالی، آماده‌سازی تمام فرآیندهای قانونی از جمله آماده سازی اسناد، برگزاری مناقصات و انتخاب پیمانکار در بازه زمانی مشخص و تعیین شده را از جمله راهکارهای اساسی در راستای جذب کامل اعتبارات در مهلت قانونی ذکر کرد و افزود: تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطح استان موظف هستند نسبت به جذب کامل و بهینه اعتبارات تملک دارایی سرمایه حداکثر تا پایان شهریور ماه اقدام کنند. و این سازمان نیز بنا بر وظیقه ذاتی خود اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه‌های اجرایی سطح استان در همین راستا را به صورت هفتگی رصد و مورد پایش قرار خواهد داد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، تعامل بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، ذیحسابان، اداره کل امور اقتصادی و دارایی و دیوان محاسبات را لازمه دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: در همین راستا رایزنی‌ های لازم با همه ذیحسابان و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در جهت تسریع در روند اجرای پروژه‌های عمرانی با رعایت کلیه قوانین و مقررات صورت پذیرفته است.

به گزارش ایمنا، ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی از آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی و هزینه کرد اعتبارات تملک دارایی و همچنین مانده وجوه مصرف نشده اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای سال ۱۴۰۱ و ارائه راهکار جهت جذب این مانده اعتبارات از دیگر بخش‌های این جلسه بود.

کد خبر 680636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.