تملک و احداث ۲۲۶ هزار مترمربع فضای سبز اطراف مساجد شهر قم

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: طی سال‌های اخیر، ۲۲۶ هزار و ۷۵۶ مترمربع تملک یا احداث فضای سبز اطراف مساجد شهر قم انجام شده است.

مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز حاشیه مساجد شهر قم اظهار داشت: این موضوع در مسیر تقویت مسجد محوری در ارائه خدمات شهروندی صورت گرفته است.

وی با اشاره به تملک، احداث و بهسازی ۲۲۶ هزار و ۷۵۶ متر مربع پیرامون مساجد شهر برای ایجاد فضای سبز افزود: این فضای سبز می‌تواند در نشاط جوانان برای حضور در مسجد و بهبود سیما و منظر شهری اطراف مساجد نقش ایفا کند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به تملک پیرامون مسجد جامع، خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۹ تا کنون ۵ هزار متر تملک پیرامون مسجد خیابان چهار مردان به عنوان یک پایگاه فرهنگی و انقلابی، تملک صورت گرفته است.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به بهسازی نزدیک به ۴۰ هزار متر فضای سبز اطراف بقعه خواجه اباصلت، تاکید کرد: بهسازی، نورپردازی و کاشت بوستان شهید شفیعی اطراف این بقعه از جمله اقدامات سال‌های گذشته بود.

وی تصریح کرد: از جمله اقدامات ارزشمند در این مسیر احداث بوستان‌های حاشیه مساجد در منطقه پردیسان، بوستان ستایش، بوستان نگار، بوستان انقلاب، بوستان شهروند، بوستان کتاب و بوستان ترنج است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: در مجموع نزدیک به ۲۰ هکتار فضای سبز در حاشیه مساجد در سال‌های اخیر در منطقه پردیسان احداث شده است.

کد خبر 680600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.